4 oktober 2012
Trådstartare
tjenare, ska försöka uttrycka mig så tydligt som möjligt för detta kan va lite luddig fråga
(får gärna ringa mig å förklara om de är jobbigt å skriva alla svar/ringer jag dig... 0736-179117 comviq)
jag har en jävla cancerböld till 740, där e ju de jävla regina/rex skitet!
det ska ju såklart BORT, men frågan är nu om jag skall byta det till lh2.4 (har hemma i en donatorbil)
eller om jag borde vänta tills jag har råd med MS (ska ju trimma)
bilen har också ABS och full AC (ECC kallas det va? samma som i 940, med auto å skit)
om vi börjar bolla iden om att byta till lh2.4 så kommer följande frågor-
1 hur är abs/överväxel/ECC kopplat i bilen? alltså är det fogat med regina sprutet? behöver jag ha ett lh2.4 från en bil med abs/överväxel/ECC ?
2 hur ser b-box kontaktstyckena ut på regina? är det samma som lh2.4 så borde man ju kunna klippåklistra in lh2.4 boxen å dra egna sladdar till en LMM??
3 vilka STÖRRE skillnader är det på regina och lh2.4? svänghjuls/svänghjulsgivare och att där e mapsensor iställe för lmm
4 hur gör man med tändingen? är den fogat i regina piskan? hur är det motsvarande med lh2.4?
om vi säger att jag skaffar ms istället-
1 kan jag klipp å klistra på regina boxen så jag får ihop ms'et med regina piskan? där e ju inbyggd mapsensor i ms II va? då kan jag väl bara klippa bort den på reginat? eller de funkar inte?
2 hur kommer reginat reagera när jag klipper dess motorpiska? för att ersätta med ms?
MVH henke
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D