caromania
Forummoderator
11 oktober 2012
· 9 296 Inlägg
150hk är inga problem alls ur en sådan om den är i bra skick då den ofta är på mer än 125 i original.
Supersprint 4-2-1 grenrör. De andra rören passar inte, portarna kommer ur fas även om bultmönstret stämmer.
2.25 tums avgassystem utan katt.
KN filter i originalboxen.
Max framställd tändning.
98 oktan.
Sedan kan man mappa vilket såklart är bra, då behöver man en ecu av senare modell pm7 tror jag den heter med något tillägg.
Det finns kammar att skaffa och med kammar och portning kliver man över 165hk.
En intressant sak som folk glömmer är att D16z5 har bättre vrid än B16a upp till 6500rpm. Alltså är en B16 "bara" bättre över 6500rpm. Och då är det originalmotorer.
Edit: Vafan, det står ju D16z6. Glöm allt jag skrev...
Senast redigerat av caromania (11 oktober 2012)
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.