5914
Sök

V70 D5 Svårtstartad både kall och varm.

3 259 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
#1
Hej! Håller på med en V70 D5 -05 på 22.000mil som är svårstartad både kall och varm. Har den stått mer än några minuter så blir den mer och mer svårstartad ju längre den får stå. Stänger man av den och startar den direkt så hoppar den igång direkt.

Felsökte den med detta resultat.

ECM-1300 LMM signal
ECM-940A Bromslägesgivare
ECM-9210 Konstantfarthållare
ECM-2505 Bränsletryck
ECM-2503 Bränsletryck

Raderade dessa och alla kom tillbaka efter provkörning.


Jag gissar på att nån/några spridare släpper igenom diesel och därmed sjunker trycket mer o mer ju längre den får stå och därmed blir den svårstartad. Eller kan det vara pumpen som spökar?

Vad jag kunde se så gick inte slangarna på returen från varje spridare att bara dra av från slanganslutningen(ville inte dra så hårt då det ser ut att vara plastanslutningar) så jag antar att man måste ha slangar som är till för detta för att kunna mäta returmängden diesel som kommer från spridarna?

Nån som har några professionella gissningar på annars varför den är segstartad?

Mvh/Jon
Senast redigerat av JonR (7 november 2012)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976


Sök