4396
Sök

så förbannad på vägverket

AT Däck
501 Inlägg
23 mars 2007
Trådstartare
jag ställde på min bil igår via nätet och så skulle jag ringa imorse o fråga om dom kunde skicka kvitto via mail ....

kommer fram i växlen o så säger killen nej den är avställd prova göra om påställningen så tänkte ja ok jag kanske gjorde fel så jag gick in o gjorde om det ...
Ringde dom igen och dom säger fortfarande nej den e avställd prova ring vårt telesvar och ställ på den där så gjorde jag det ...och får svaret tillbaka av svararen fel kontakta kundtjänst....
så jag gjorde det för 3e gången o så kommer jag fram och plötsligt säger hon ja den är påställd så tänkte jag ohh vad bra skulle ni kunna mejla kvitto till mej så jag kan köra den så svarar hon ja du har det på din mejl om 10 min ....

väntar 2 timmar går in på min mejl inget kvitto så jag får ringa dom en 4e gång o nu säger jag faxa den till mej o dom gör det ...

så ringer jag försäkringen vid 12 o ska försäkra den o då säger dom att den är avställd då tänker jag vafan e detta o så säger hon återkom om några timmar så kanske det kommer in i vår databas så väntar jag till kl 5 o ringer försäkringen igen o då säger dom att den fortfarande är avställd

... Nu har jag fått nog o ringer Vv igen frågar vad dom håller på med o plötsligt är den avställd igen så säger jag men för fan jag håller kvittot i handen om påställning om mitt fordon ... så kopplar hon mej till hennes chef så får jag babbla upp samma sak igen för henne för 1 miljonte gången o då var den plötsligt påställd igen jag tackade för mej o tänker allri mer ringa dom ............

Jag undrar vad för människor som jobbar där snacka om att dom förstört hela dagen för en ...nötter "suck"

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

Colaberoende
1 219 Inlägg
23 mars 2007
Jag ställde på min på nätet och satte den att påställningen skulle gå igång den 1:a april.
Fick kvitto på nätet och ett brev skulle komma hem till mig med en riktig bekräftelse men den har inte dykit upp.
Dessvärre skrev jag inte ut kvittot som jag fick på nätet.

Känns som jag skulle kolla upp med vägverket imorron också.

/Ena

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
23 mars 2007
känns som ett helt vanligt telefonsamtal till någon av våra statliga företag...
tyvärr blir man oftast förbannad när man pratat med dom..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
23 mars 2007
Jag har aldrig haft några som helst problem att ställa av och på bilar via nätet eller telefon. Gör det i alla fall några gånger per månad. Det allra bästa sättet är via nätet, då får man bekräftelse direkt på skärmen och det är bara att trycka på print!
Har man ingen kod funkar det lika bra med e-legitimation som man snabbt och lätt fixar via sin bank! Rekommenderas verkligen!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök