Hur mycket tryck tål insprutare till B230F?

DieLuftWaffe
9 november 2012 · 647 Inlägg

Tja jag har tänkt att öka trycket på insprutarna till Volvo B230F genom att sätta in fler brickor i själva insprutaren, vet någon hur mycket de tål innan de går isönder. T.ex. max tryck?

Volvo S80 (2001)
Dodge Dart (1968)
Webrex
9 november 2012 · 379 Inlägg

B230F har elektroniska spridare. Är de K-jetronic du menar? Då är de väl B23E motorn du syftar på?

DieLuftWaffe
9 november 2012 · 647 Inlägg

Webrex skrev:
B230F har elektroniska spridare. Är de K-jetronic du menar? Då är de väl B23E motorn du syftar på?

Ska det inte gå att öka trycket på B230F'n då? Dess spridare?

Dodge Dart (1968)
Volvo S80 (2001)
Marlboroman
9 november 2012 · 8 234 Inlägg

Vill man öka trycket till spridarna då så lär man byta bränsletrycksregulator eill en som kan ge högre tryck.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
turboforssen Telge Drifting Team
9 november 2012 · 5 398 Inlägg

DieLuftWaffe skrev:

Webrex skrev:
B230F har elektroniska spridare. Är de K-jetronic du menar? Då är de väl B23E motorn du syftar på?

Ska det inte gå att öka trycket på B230F'n då? Dess spridare?

men inte med brickor om du inte kapar i btr:n

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
DieLuftWaffe
9 november 2012 · 647 Inlägg

Marlboroman skrev:
Vill man öka trycket till spridarna då så lär man byta bränsletrycksregulator eill en som kan ge högre tryck.

Men det sitter som små brickor i insprutarna som man kan justera? Iallafall till diesel bilar om jag har rätt.

Volvo S80 (2001)
Dodge Dart (1968)
turboforssen Telge Drifting Team
9 november 2012 · 5 398 Inlägg

DieLuftWaffe skrev:

Marlboroman skrev:
Vill man öka trycket till spridarna då så lär man byta bränsletrycksregulator eill en som kan ge högre tryck.

Men det sitter som små brickor i insprutarna som man kan justera? Iallafall till diesel bilar om jag har rätt.

men diesel är annorlunda

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
DieLuftWaffe
9 november 2012 · 647 Inlägg

turboforssen skrev:

DieLuftWaffe skrev:

Marlboroman skrev:
Vill man öka trycket till spridarna då så lär man byta bränsletrycksregulator eill en som kan ge högre tryck.

Men det sitter som små brickor i insprutarna som man kan justera? Iallafall till diesel bilar om jag har rätt.

men diesel är annorlunda

Då är jag helt ute och cyklar lol Tänkte inte på att det kan vara en så stor skillnad.

Dodge Dart (1968)
Volvo S80 (2001)
Caaarlsson
9 november 2012 · 64 Inlägg

Hört att endel har "slagit/bucklat" in denna tryckregulatorn på undersidan så ska de bli lite mer tryck smile men aldrig provat själv tongue

Volvo 244 "paddan" (1977)
Mercedes W210 "Elefantrava" (1997)
Webrex
9 november 2012 · 379 Inlägg

En bensinare går inte bättre för att den får mer soppa heller som en diesel... Kanske va de du va ute efter?

twin_cam Smålänning
9 november 2012 · 7 877 Inlägg

Du är som sagt ute och cyklar, det enda som händer om du ökar trycket på en b230f är att dne svartryker och blir ännu slöare än innan tongue

På äldre dieslar går det chimsa upp trycket i spridarna, men en diesel lämnar i regel mer effekt ju mer soppa den får.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
DieLuftWaffe
10 november 2012 · 647 Inlägg

twin_cam skrev:
Du är som sagt ute och cyklar, det enda som händer om du ökar trycket på en b230f är att dne svartryker och blir ännu slöare än innan tongue

På äldre dieslar går det chimsa upp trycket i spridarna, men en diesel lämnar i regel mer effekt ju mer soppa den får.

Tack för svaret smile

Volvo S80 (2001)
Dodge Dart (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang