knåpade ihop en låda som jag hade tänkt ha i vinterbilen då den befintliga lådan som är i sommarbilen inte får plats i vinterbilen. nu till problemet! jag får inte ut något ljud från basarna!
och jag är helt säker på att det har något med min koppling att göra.
jag sitter o funderar o grubblar över det hela o missar säkert en enkel lösning så jag prövar att bara lägga upp det här o se om någon kan vara vänlig o se vad som är fel haha.
grejjerna har funkat perfekt hittills! ( det enda jag inte vet om det funkar är lågpassfiltret då jag inte använde den i den andra bilen, filtrerade via HU i den , men i bmwn så kör jag på original grejjer!)
basarna är kopplade till ett ohm per bas, och körs på varsin kanal av steget.
eftersom jag inte kan plocka någon lågnivå i bmwn så använder jag mig utav en högnivå till lågnivå omvandlare, där jag har tagit signal från högtalarna uppe i taket. ( tips på bättre ställe att ta signal ifrån uppskattas )
nu till min fråga där jag tror felet ligger : hur skall jag koppla rca kablarna sinsemellan steget, filtret samt omvandlaren?
slänger upp en bild på grejjorna. jag förstår inte om omvandlaren ska in i output eller input på filtret o sedan till steget, säkert en logisk lösning men för tillfället klarar min hjärna inte av den tanken..
bild:
![http://s9.postimage.org/hr18teemj/IMG_20121120_194057.jpg]()