3147
Sök

Tändningslås seat/ww

671 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
tja har bytt lås nu i min ibiza och har gått ifrån fjärrnyckel till vanliga utan fjärr  så hur kodar man såna? bilen startar bara 1 sekund och jag kan inte koppla bort startspärren för då vill den inte alls

Fri fart för ett fritt folk!
14 851 Inlägg
15 augusti 2012
bara att programera in den nya nyckeln

synd du bor så lång bort annars hade jag kunnat fixat det

Kör fort så hinner inget hända...

671 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
fick till svar att jag hade köpt ett tändningslås till en äldre ibiza utan startspärr  så nu står jag med skägget i brevlådan.  så det kommer aldrig att gå. jag har gamla låskolven kvar  samt nyckel så jag får väl såga av nycklarna och smälta i nya delen med den delen som har chip

Fri fart för ett fritt folk!
14 851 Inlägg
15 augusti 2012
häng den gamla nyckeln bakom kåpan i ringen så fungerar den som vanligt

annars är det inte svårt att lägga in nya nycklar

kan få fram blanka ämnen där man kan lägga in ett löst chip annars

från 94 har iallfall vw startspärr på dom mesta modellerna från 95 var det standard
och en ibiza2 borde vara så pass ny att den har startspärr min 98:ans seat arosa har startspärr tex

Kör fort så hinner inget hända...

671 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
japp jag knackade ur ämnet och satte i det i andra nyckel men det gick ändå inte så nu har jag lagt ut bilen på blocket och vill aldrig se den igen

VW <3
183 Inlägg
15 augusti 2012
Lånar tråden lite här och undrar hur min bil inte går att stänga av? Hände exakt för en vecka sedan och bytte då tändplatta och det funkade prima, körde den igår 2-3 vändor och funkade men idag gick den ej att stänga av. Erfarenhet utav detta någon?

It's not an oil leak, It's sweat from all the horse power.

671 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
finns det någon boende i hedemora trakten så jag kan få låna eller testa hallgivare tändspole styrbox  så vore jag jätteglad då jag är sjukskriven och därmed inte har råd att köpa nya prylar att testa med nu. det ka väl vara samma grejer som golfar och seat bilen går igång ibland men tänder konstigt och lägger av och då luktar dt bensin fram vid motorn

1 Inlägg
4 november 2012
Hej! Jag har samma problem.. Kan någon berätta för mig hur man kodar sånt. Det nya låset som jag köpte passar till min bil, men nyckeln såm jag har fått är reservnyckel.

671 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
oj är din gamla nyckel du hade en sådan med fjärr. så då har du som jag . nämligen att jag råkade köpa ett t-lås från en -94 som inte hade startspärr. så lösningen på det hela som jag gjorde var att jag knackade försiktigt ur nyckelämnet ur orginal fjärren och sågade av skallen på den andra nyckeln och använde det ämnet i fjärrnyckeln eftersom chippet sitter där i... och limmet du bör använda då är 2 komponents så det sitter i all framtid

671 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
karlsson_1984 skrev:
oj är din gamla nyckel du hade en sådan med fjärr. så då har du som jag . nämligen att jag råkade köpa ett t-lås från en -94 som inte hade startspärr. så lösningen på det hela som jag gjorde var att jag knackade försiktigt ur nyckelämnet ur orginal fjärren och sågade av skallen på den andra nyckeln och använde det ämnet i fjärrnyckeln eftersom chippet sitter där i... och limmet du bör använda då är 2 komponents så det sitter i all framtid

jag gjorde även så att jag tog min lagade nyckel  till en låssmed och gjorde en ny med chip. kalaset gick på 800kr 1 nyckel

671 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
hahaha kan ju även tilägga att felet på bilen inte var låset  utan det var vevaxelgivaren som gett upp så nu går den jämnt och fint igen:)

Sök