Förvara el produkter i minusgrader

Bike
21 augusti 2012 ·

som titel låter är det lurigt och förvara högtalare bilstereos mm
i ett garage där det blir minus under vintertiden
det är kall garage utan isolering

alla saker ligger lösa utan någon el
finns det i så fall något trix för att skydda dom
dom måste vara i den lokalen pga plats brist

glömde säga gäller även en aktiv subwoofer

Senast redigerat av Bike (21 augusti 2012)

-Bazz3r- Team Breehäng
21 augusti 2012 · 1 623 Inlägg

Tror inte de ska va nån fara eftersom att de blir ju kallt i bilarna när dom står ute på vintern också! smile

Rätta mig om jag har fel tongue

R1 3
└┼┤
2 4
Bike
22 augusti 2012 ·

tänkte mer om det blir råare i ett garage mer fukt som kan tränga sig in i eldkomponenter

JaggaChafen Tesla Senior Technician
22 augusti 2012 · 2 307 Inlägg

Temperaturen spelar ingen roll men fukt e mindre bra.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Bike
22 augusti 2012 ·

finns det något bra tips och skydda sig
en sopsäck runt allt gör väl nästan saken värre  eller ?

lillen94
26 augusti 2012 · 241 Inlägg

en avfuktare är ju ett alternativ. men jag vet inte hur den skulle må i kyla och om den ska gå 24/7.. smile

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
3 september 2012 · 946 Inlägg

Ingen som helst fara att förvara elektronik i ett kallgarage, grejerna fraktas ju i t ex containers och trailers året runt. Däremot ska du förvara grejerna inomhus och i värme en tid, gärna ett dygn innan du kopplar in och ska använda dem. Lite fukt gör bara skada om den finns där när man startar apparaterna.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Account
23 november 2012 · 4 Inlägg

Hoppas det är okej att jag lånar tråden med en fråga i samma ämne

Jag har fått låna en klippmaskin för häst som har förvarats i ett stall där de har smittsamma kvalster, det enda sättet att bli av med kvalstrena och hindra dem från att spridas till andra hästar är att frysa dem.... Kan man stoppa in maskinen i frysen eller dör den då? Det är en eldriven maskin där bladen rör sig med mekanik (tror jag... motorn driver en grej som gör att ena bladet rör sig i sidled)

Hur gör man detta på bästa sätt?

Thullen
23 november 2012 · 1 653 Inlägg

Account skrev:
Hoppas det är okej att jag lånar tråden med en fråga i samma ämne

Jag har fått låna en klippmaskin för häst som har förvarats i ett stall där de har smittsamma kvalster, det enda sättet att bli av med kvalstrena och hindra dem från att spridas till andra hästar är att frysa dem.... Kan man stoppa in maskinen i frysen eller dör den då? Det är en eldriven maskin där bladen rör sig med mekanik (tror jag... motorn driver en grej som gör att ena bladet rör sig i sidled)

Hur gör man detta på bästa sätt?

detta är ett bilforum...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Account
23 november 2012 · 4 Inlägg

Thullen skrev:
detta är ett bilforum...

Du behöver inte vara otrevlig för det.  Originalfrågan gäller elprodukter, och läser du svaren så står det om annan elektronik än just bilar. Svara på frågan istället för att vara någon slags besserwisser

Mack Forum- och sitemoderator
23 november 2012 · 26 155 Inlägg

Account skrev:
Hoppas det är okej att jag lånar tråden med en fråga i samma ämne

Jag har fått låna en klippmaskin för häst som har förvarats i ett stall där de har smittsamma kvalster, det enda sättet att bli av med kvalstrena och hindra dem från att spridas till andra hästar är att frysa dem.... Kan man stoppa in maskinen i frysen eller dör den då? Det är en eldriven maskin där bladen rör sig med mekanik (tror jag... motorn driver en grej som gör att ena bladet rör sig i sidled)

Hur gör man detta på bästa sätt?

Om den är sladd-driven så släng den i frysen..hade jag gjort (vet dock inte om man KAN göra så men känns rätt)
Vid upptining så se bara till att han får ligga och tina länge så all fukt försvinner.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Account
23 november 2012 · 4 Inlägg

Mack skrev:

Account skrev:
Hoppas det är okej att jag lånar tråden med en fråga i samma ämne

Jag har fått låna en klippmaskin för häst som har förvarats i ett stall där de har smittsamma kvalster, det enda sättet att bli av med kvalstrena och hindra dem från att spridas till andra hästar är att frysa dem.... Kan man stoppa in maskinen i frysen eller dör den då? Det är en eldriven maskin där bladen rör sig med mekanik (tror jag... motorn driver en grej som gör att ena bladet rör sig i sidled)

Hur gör man detta på bästa sätt?

Om den är sladd-driven så släng den i frysen..hade jag gjort (vet dock inte om man KAN göra så men känns rätt)
Vid upptining så se bara till att han får ligga och tina länge så all fukt försvinner.

Tack! Lutar åt att jag vågar testa nu när flera (andra forum) sagt samma sak

Thullen
23 november 2012 · 1 653 Inlägg

Account skrev:

Thullen skrev:
detta är ett bilforum...

Du behöver inte vara otrevlig för det.  Originalfrågan gäller elprodukter, och läser du svaren så står det om annan elektronik än just bilar. Svara på frågan istället för att vara någon slags besserwisser

Besserwisser eller inte, min största fundering va varför man reggar sig på ett bilforum för att fråga om något som har med djurvård att göra...!?!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Mack Forum- och sitemoderator
23 november 2012 · 26 155 Inlägg

Thullen skrev:

Account skrev:

Thullen skrev:
detta är ett bilforum...

Du behöver inte vara otrevlig för det.  Originalfrågan gäller elprodukter, och läser du svaren så står det om annan elektronik än just bilar. Svara på frågan istället för att vara någon slags besserwisser

Besserwisser eller inte, min största fundering va varför man reggar sig på ett bilforum för att fråga om något som har med djurvård att göra...!?!

Finns där nåt forum för klippmaskiner då..? Haha..
Människan har kanske reggat sig av andra anledningar egentligen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Evildan
23 november 2012 ·

Thullen skrev:

Account skrev:

Thullen skrev:
detta är ett bilforum...

Du behöver inte vara otrevlig för det.  Originalfrågan gäller elprodukter, och läser du svaren så står det om annan elektronik än just bilar. Svara på frågan istället för att vara någon slags besserwisser

Besserwisser eller inte, min största fundering va varför man reggar sig på ett bilforum för att fråga om något som har med djurvård att göra...!?!

Finns en MC tråd på detta bilforum, gå lös lite på den så kanske vi blir av med "organdonatorerna" från forumet lol

Account
23 november 2012 · 4 Inlägg

Mack skrev:

Thullen skrev:

Account skrev:

Du behöver inte vara otrevlig för det.  Originalfrågan gäller elprodukter, och läser du svaren så står det om annan elektronik än just bilar. Svara på frågan istället för att vara någon slags besserwisser

Besserwisser eller inte, min största fundering va varför man reggar sig på ett bilforum för att fråga om något som har med djurvård att göra...!?!

Finns där nåt forum för klippmaskiner då..? Haha..
Människan har kanske reggat sig av andra anledningar egentligen?

Läs frågan igen, det handlar inte om djur, utan om själva maskinen. Övrig info bara för infons skull

Evildan
23 november 2012 ·

Account skrev:

Mack skrev:

Thullen skrev:

Besserwisser eller inte, min största fundering va varför man reggar sig på ett bilforum för att fråga om något som har med djurvård att göra...!?!

Finns där nåt forum för klippmaskiner då..? Haha..
Människan har kanske reggat sig av andra anledningar egentligen?

Läs frågan igen, det handlar inte om djur, utan om själva maskinen. Övrig info bara för infons skull

Han har nog bara "fel" vecka roll
Håller med Mack, den bör gå att frysa.
När elprylar transporteras kan dom vara liggandes i en container på en båt seglandes från Kina eller ngt annat land ev långt bortifrån, när dom transporteras till butik åker dom lastbil, ingen av dessa transportmedel har uppvärmning för godset och körs även vintertid, klarar apparaterna det klimatet bör de klara en frys.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang