Det här med hydralisk handbroms..igen!

JacobSoh
5 januari 2012 · 72 Inlägg

Jag vet en solenoid som slår ca 38 kg, visserligen på okänd slaglängd men den var till för "shaved door kit", dvs öppna bildörrar som inte har utanpåliggande handtag.

Dock har jag lagt idén med solenoid på is, och ska framöver (när jag har tid utöver jobb och annat..)
prova en variant med ABS pump som ska ge bromstryck istället för huvudbromscylinder.

Jag har inte någon som helst aning om de kommer fungera som de är tänkt.. utan de återstå att se, annars
får plan B bli en solenoid.. Plan C skulle kunna vara pneumatik cylinder, luftpump och lufttank.
plan D blir vanlig handbromsspak.. hehe.. Ja de finns idéer iaf men inte lika mycket tid för det praktiska. smile

KHRacing
5 januari 2012 ·

ABS-pumpen ger väl inget tryck alls, det är bromscylindern som gör det, ABS-pumpen släpper trycket i massa små ryck efter varandra bara - rätta mig gärna om jag har fel.

mvh k

JacobSoh
5 januari 2012 · 72 Inlägg

Såvitt jag förstått från vad jag läst ur ett skolarbete någon duktig elev gjort (kan läsas på följande länk)
så pumpar en pump olja..Och om den pumpar borde den ju rimligtvis också kunna pumpa upp ett tryck.
http://www.idt.mdh.se/kurser/ct3620/vt1 … sBlank.pdf
Börja och läs på sidan 5, där de väsentliga börjar.

opelkadettc Det var bättre förr
4 november 2012 · 74 Inlägg

hur har det gått ?smile

Opel
Vem kan inte laga lite rost för mycket kärlek?
JacobSoh
24 november 2012 · 72 Inlägg

Har införskaffat 2 stycken abspumpar som jag i teorin tror skulle kunna fungera för att låsa bromsarna.
Men att få tag på bromsledningsschema till Volvo 850 och s/V70 är ju helt hopplöst att hitta på internet!!! Finns ju inte!!

Så här sitter man å funderar vad som är ingångar och utgångar på pumpen.. Hade jag bara vetat det hade det varit inkopplat i bilen och färdigt att prova om de här med elektriskt styrd hydralisk handbroms fungerar.. sad

JacobSoh
27 november 2012 · 72 Inlägg

Nej det gör det inte.. hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang