Tjena. köpte en ny bilstereo igår och kopplade in den. det är en pioneer DEH-2500ui. en billig (750kr). efter att ha kopplat in den var den stendöd! jag prövade att skifta röd och gul kabel också som de står i instruktionsboken att man kan behöva göra. fortfarande död! stereon innan fungerade. jag hade glömt att koppla bort batteriet innan jag monterade stereon. prövade att koppla bort batteriet och göra om skiten men inget hände. märkte att en säkring hade gått och bytte den men stereon forsätter vara död. Åker och köper testmejslar och kollar så de kommer ström i kablarna. Den enda kabeln det kommer ström från är den gula. Är det som de ska vara med de?? har bytt stereo förut utan problem i en 740. om de är relevant är bilen en mazda 323f som jag nu försöker koppla in stereo i. Någon som har nån aning om vad som kan vara fel eller kan ny stereon vara åt helvete? SNÄLLA HJÄLP MIG!
Har som sagt ström i den gula kabeln. och jordkabeln sitter där den ska. har också aldrig kopplat ur batteriet tidigare när jag bytt stereo i bil, har bara varit att plugga in och slå på den