1861
Sök

Bodykit.nu Existerar de fortfarande??

32 Inlägg
19 september 2011
Han har bara 1 anställd

6 Inlägg
21 september 2011
Kanske är dax o samla ihop ett gäng o åka dit då o fråga vad som står på? verkar ha lurat en hel del folk

Administratör
11 967 Inlägg
15 oktober 2011
Ett direkt olämpligt inlägg i denna tråd har raderats. Om man ska börja hota med polis ang. förtal och dylikt bör man kanske fundera själv på vad man skriver. Förtal är det oavsett om det som skrivs är sant eller inte, tänk på det. Se 5 kap. http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.htm

Håll diskussionen städad i fortsättningen tack, så slipper vi vidta direkta åtgärder (varningar och eventuellt avstängning) mot de som inte sköter sig.

Ps. Det finns inget som heter förtal mot företag. En privatperson kan ej förtala ett företag.
Senast redigerat av chrizz (15 oktober 2011)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 468 Inlägg
15 oktober 2011
En person kan förtala en annan person som äger ett företag som i sin tur kan skada företaget pga förtalet.

Min far har varit med om en sådan sak nämligen därav jag skriver att det är en möjlighet.
Han vann i rätten pga att det kunde vara direkt skadligt för företaget att han blev förtalad av en FD anställd och fick skadestånd.

En liten sak som "-namn- är helt jävla dum i huvudet - räcker gott och väl som ett förtal så tänk på vad ni säger gossar !

Det kan klassas som kränkning och kan vara direkt skadligt för ett företag då dom kan förlora kunder pga att en FD anstäld eller en tidigare kund kanske inte har varit helt nöjd.

32 Inlägg
17 oktober 2011
Westhoff skrev:
Dannejkpg skrev:
ante850r skrev:

okej då säger ja att ja vet för känner en som har haft affärer med han för länge sen och till och med haft företag ihop med han..så där har du fakta..careface

Fakta;

hette innan dreamcar.se och om det var så bra varför bytte han namn och flyttade från helsingborg,
han skriver att saker nästan är slut på lager så det är billigare "just nu" fast jag vet att han iten har mer varor i lager. om man kollar igenom facket så står det något *** audio hässleholm,
jag har själv jobbat på bodykit.nu i sommar och han har fortfarande inte betalat ut min slutlön som ja skulle fått den 25 JULI se är september nu, ja fick vänta 4 veckor på min andra lön... så jaa de är väldigt "seriöst" med bara "1" anställd om han nu är anställd

DANNE!!! Om du nu känner mig så bra varför är alla dina fakta fel!!!!
Om du nu ska lägga ut fakta om oss på Bodykit.nu så håll dig då till fakta!!!
Vi hette Dreamcar.nu innan (inte Dreamcar.se)!!!
Jag flyttade hit pga kärleken och startade upp Bodykit.nu, en släkting till mig gick bort o därför valde jag att byta efternamn till Westhoff!!!
Och angående hur många anställda vi är så har du inte med det att göra folk kommer och går i den här branschen!!!
Att du DANNE fick sluta var ju för att du var totalt VÄRDELÖS på ALLT du gjorde samt att du jobbade svart på lunchrasten!!!!
Vi har gått igenom hela processen med IF Metall och du vet deras beslut!!!
Att du är bitter för att DU blev uppsagd kan jag förstå men man måste ju tyvärr sköta sitt jobb!!!
Ring mig om du har några funderingar 0733-26 63 56 istället för att skriva en massa osanning här inne!!!
DENNA TRÅDEN ÄR INLÄMNAD TILL ADVOKAT SAMT POLIS FÖR GRANSKNING OM FÖRTAL!!!!

awsome ju ! smile har bara sagt den fakta som jag tagit reda på.. har med yttrandefrihet att göra, har inte sagt något om att folk INTE ska handla med dig har bara sagt min åsikt och vad jag varit med om smile
"Att du DANNE fick sluta var ju för att du var totalt VÄRDELÖS på ALLT du gjorde" går oxå som kränking och allt skit du skrivit till mig på sms går som kränkning oxå så visst do it lämna in det så blir vi alla nöjda smile även stölden smile

32 Inlägg
17 oktober 2011
gjorde som sagt allt du sa till mig att göra,, du anställde mig som lackerare men jag fick stå och måla väggar och tömma din gammla lokal samt flytta ALLT helt själv och du säger att jag itne gjorde mitt jobb.. konstigt eftersom att jag har allt punkligt vad jag gjorde varje dag, besiktade din bil för mina egna pengar för du var på semester och dom pengarna har jag itne fått heller (personliga utlägg). du var en hel månad försenad med min lön så därav så var jag tvungen att fixa pengar för att kunna ta mig till JOBBET..

1 468 Inlägg
17 oktober 2011
Med andra ord av vad vi alla läsare har fått läsa nu så tror jag nog att de flesta INTE kommer beställa något någonsin mer från denna sida iaf.

Tack vare att chefen inte verkar ha alla indianer i kanoten.

Vem tog hand om beställningarna den månaden chefen var borta?
Bara en tanke!

KHRacing
17 oktober 2011
Leo86 skrev:
Med andra ord av vad vi alla läsare har fått läsa nu så tror jag nog att de flesta INTE kommer beställa något någonsin mer från denna sida iaf.

Bara en tanke!

Intressant att DU försöker få folk att inte beställa från Bodykit, vad är din del i det hela egentligen ?

facket har ju varit inblandad i Danne´s jobbgrej således talar ju Bodykit´s representant i tråden sanning,
Senast redigerat av KHRacing (17 oktober 2011)

Självlärd
3 083 Inlägg
17 oktober 2011
KHRacing skrev:
Leo86 skrev:

Bara en tanke!

Intressant att DU försöker få folk att inte beställa från Bodykit, vad är din del i det hela egentligen ?

facket har ju varit inblandad i Danne´s jobbgrej således talar ju Bodykit´s representant i tråden sanning,

Det går inte ens att komma in på hemsidan så det är nog ingen som kommer beställa något heller.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Ghettopimpare & DJ
28 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
@Westhoff

Du kanske borde fundera på att få din verksamhet att ge ett lite mer seriöst intryck istället för att bara börja hota när folk är förbannade för att ha blivit blåsta på pengar/prylar.

Den erfarenhet som jag tyvärr har av dig och ditt företag är att du är en komplett pajas som borde få näringsförbud. Du åtar dig att sälja en produkt till mig. När sen inte utlovade grejer dyker upp ringer jag natruligtvis och frågar. Den som svarar säger att: Jo, de ligger här, vi skickar dem. Flera veckor senare ä'r det fortfarande ingen som har skickat nåt. När jag till slut får tag på Er skyller ni då på posten istället. Jag vill då häva köpet och kräver pengarna tillbaka. Vilket inte händer. Jag passar vid ett senare tillfälle, ca 6 mån efter, på att försöka besöka er då jag för en gångs skull var i JKPG. Till slut, efter typ en halvtimmes letande hittar vi lokalen där Ni sägs hålla hus, men inte ens Era grannar i huset vet om att Ni finns. Dessutom gav ju en slagning på Eniro.se och Hitta.se 3 olika namn på ditt telefonnummer förutom det du idag använder.

Jag fick ju till slut mina pengar insatta på mitt konto, men det tog nästan ett år innan detta hände. All tid som jag har tvingats lägga ner på att jaga dig är värd betydligt mycket mer än de pengar du var skyldig mig. Det är inte OK.

1 Inlägg
20 juni 2012
Beställde 4 fälgar med däck för ca 1 månad sedan. Fick en faktura påminnelse i lådan idag! Och har inte sett röken av fälgarna.

Ringde för 2v sedan då skyllde han på att det inte va han själv som hanterat ärendet men att dom skulle "gå iväg" idag. Ringde igen och skällde ut honom för att han inte haft mage att svara på mina 5 mail jag skickat och vafan han inte svarat när jag ringt ungefär 80ggr på en dag. Värt att tillägga är att när jag ringde från min kollegas telefon ringde han tillbaka efter 3 minuter...

Har nu kontaktat klarna och bett dom kreditera fakturan för att jag har ledsnat och har ingen lust att bli blåst.

Fruktansvärt oseriös firma, väldigt dåligt skött. Undvik om ni kan!

1 Inlägg
10 december 2012
va ju ett tag sen nu du skrev, har du fått tillbaka de du ska från denna joakim? har både adress & nr till honom om du vill ha de
mr_horsi skrev:
Ja vad ska man säga jag har då fortfarande inte fått en krona tillbaka.....hade det inte vart så långt till jönköping hade man nog hälsat på o kollat vad det är för skojare.... är det så att det bara är en anställd? han har sagt till mig han har fyra?

Sök