Sätta ihop strömställare till Saab 9000

AChr
14 december 2012 · 336 Inlägg

Tog mig idag äntligen tid att dra ut strömställaren mellan framsätena (Till lås och elhissar), för att göra rent den ordentligt, då tidigare ägare troligtvis spillt (mad) något över den. I alla fall, plockade ur den och gick in och satte mig för att montera isär den. När jag sedan delat allt och gjort rent det så var det dags att sätta ihop, och jag kan inte på något sätt få ihop den på rätt sätt, alla knappar sitter fel, alltså så att de inte fjädrar tillbaka, sitter fast och dylikt.

Någon som gjort detsamma och har något tips på hur jag får rätt på det? roll

Just turbo power, no real shit.
Alex-s Bakhjulskrafs
14 december 2012 · 1 479 Inlägg

är det inte bättre att ta en från skroten? borde finnas i överflöd och kostar kanske 50-100kr

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
AChr
15 december 2012 · 336 Inlägg

Alex-s skrev:
är det inte bättre att ta en från skroten? borde finnas i överflöd och kostar kanske 50-100kr

Nja, kostar väl från 200:- och uppåt. Bättre att ge det ett par försök då. Skulle jag inte lyckas får det ju bli en ny, så klart.

Just turbo power, no real shit.
Alex-s Bakhjulskrafs
15 december 2012 · 1 479 Inlägg

Saabfan1 skrev:

Alex-s skrev:
är det inte bättre att ta en från skroten? borde finnas i överflöd och kostar kanske 50-100kr

Nja, kostar väl från 200:- och uppåt. Bättre att ge det ett par försök då. Skulle jag inte lyckas får det ju bli en ny, så klart.

jag menar självplock. sist jag tog nåt liknande kostade det en femtiolapp på returbilen

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
AChr
16 december 2012 · 336 Inlägg

Alex-s skrev:

Saabfan1 skrev:

Alex-s skrev:
är det inte bättre att ta en från skroten? borde finnas i överflöd och kostar kanske 50-100kr

Nja, kostar väl från 200:- och uppåt. Bättre att ge det ett par försök då. Skulle jag inte lyckas får det ju bli en ny, så klart.

jag menar självplock. sist jag tog nåt liknande kostade det en femtiolapp på returbilen

Får nog leta upp något sånt, verkar inte som att jag kommer få ihop den alls. Nu behöver jag ju inte den, så det är inget viktigt, men ska försöka leta upp någon skrot i veckan.

Just turbo power, no real shit.
kristianm
16 december 2012 · 85 Inlägg

När du öppnar den så finns det små bleck till varje knapp, tror till och med det är flera bleck till varje knapp, se till att dessa hamnar i spåren bakom (eller framför?) där dom ska vara så ska det fjädra i knapparna. Haft samma problem och jag tror jag har en 2-3 sådana konsoller mer eller mindre hela.

Finns normalt sett i överflöd på skrotar / blocket / köp&sälj-marknader för någon hundring.

AChr
16 december 2012 · 336 Inlägg

sawier skrev:
När du öppnar den så finns det små bleck till varje knapp, tror till och med det är flera bleck till varje knapp, se till att dessa hamnar i spåren bakom (eller framför?) där dom ska vara så ska det fjädra i knapparna. Haft samma problem och jag tror jag har en 2-3 sådana konsoller mer eller mindre hela.

Finns normalt sett i överflöd på skrotar / blocket / köp&sälj-marknader för någon hundring.

Jo, tack, det vet jag. Har fått det till att fungera någorlunda nu, men fortfarande konstig känsla i knapparna. Dessutom har jag lyckats göra av med ett av blecken, så det får bli en ny. smile

Just turbo power, no real shit.
Echonator Köpingsbo i exil
17 december 2012 · 507 Inlägg

Jag har en frisk liggandes om du behöver smile

Edit: Om det är årsm 94-98 du har!

Senast redigerat av Echonator (17 december 2012)

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
AChr
18 december 2012 · 336 Inlägg

Hah, fick tag på sista blecket och gjorde ett par försök till att få ihop skitet ordentligt. Jag lyckades, fungerar klockrent. smile

Tackar för svaren. smile

Just turbo power, no real shit.
Funkiee Saab älskare!
18 december 2012 · 4 597 Inlägg

Echonator skrev:
Jag har en frisk liggandes om du behöver smile

Edit: Om det är årsm 94-98 du har!

Vill bara rätta att det är fårn 95-98 den sista som, -94 o tidigare har de platta knapparna smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang