3567
Sök

Hjälp spillde

58 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
Hej

skulle fixa lite på moppen idag så tog en dunk skulle så klart ha ur glykol och snap så var olyckan frame givetvis torka jag med papper + skrubba ner asfalten sen skölde men sen kolla jag upp på google att de lägger sig på snö och is ...

Problemet är att jag bor i lägenhet och äger själv 1 hund och 5 katter några tips på hur jagh löser detta? hände för 40-45 min sen och nu är där torrt är inte asfalt utan platter med springor

58 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
ingen ?

226 Inlägg
19 december 2012
spola med varmvatten och se om du får bort det mot någon brunn eller liknande. mitt tips men räkna med att det blir halt där du spolar och gör det på egen risk. lycka till.
Senast redigerat av beigabaronen (19 december 2012)

58 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
problemet är att där syns inget var ju redan utspätt men antar att där är kvar även efter ett antal spolningar

var inte mycket som åkte ut dock mer än några droppar är så besviken på mig själv sad

711 Inlägg
19 december 2012
Propylenglykol eller Etylenglykol? Etylen är den som är livsfarlig och propylen mycket mindre giftigt.
Annars får du väl ta en spade och en plastpåse att slänga ner den förgiftade snön i och åka till återvinningen med om
man ska vara riktigt ordentlig.

58 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
etylen är de tyvärr sad blir så ledsen bara

har ju spolat med vayyen men innan de så tog jag o´med papper å sög upp samt skrubba med tvål och skrubbsvamp sen sköljde jag

58 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
kan näma att där bara är lite is där oxå

58 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
ingen snö bara is

Saabifierad
2 031 Inlägg
19 december 2012
surfarkenny skrev:
ingen snö bara is

Släng på lite snö och trampa ner så ska det inte vara någon fara smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök