4527
Sök

Billig surfplatta?? TIPS!! =)

2 415 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
jag går i tankarna o slå till på en billig surfplatta efter jul. på mellanrean.
och har tittat runt lite på olika plattor på internet. men kan inte riktigt bestämma mig va jag vill ha. då jag inte har råd o lägga 4-8 tusen på en platta så funderar jag på en mellan 900-1700 ca. till o surfa,se på film,lyssna på musik, ha som gps osv. inga märkvärdiga saker. men vill gärna ha en så snabb som möjligt då jag hatar sega plattor o datorer tongue som alla gör antar jag smile
jag har kollat runt på blocket men inte funnit något större! inte i närheten!
har ni något tips på någon platta som är bra? jag har tittat lite på
http://www.siba.se/product/10034742/dmt … 4610682866
http://www.siba.se/product/11139804/and … 4610682866

funderar på att åka o se om man kan testa lite på dessa imorgon.
men då är frågan är det någon som äger eller har testat dessa "billiga surfplattor?
tips på olika surfplattor vill jag gärna ha!

tacksam
Senast redigerat av Tryck_o_pys (16 december 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 december 2012
Kolla om Google Nexus 7 kommer billigare på rea eller om någon otacksam jävel lägger ut på blocket efter julafton.
Alternativt önska dig själv presentkort på butik som säljer så kommer du ha råd.

Dessa ligger på ca 2300:- nypris idag. Det är helt klart den bästa kompromissen om man inte vill lägga 4-5 lappar och ändå få en duglig padda.

Bästa rådet är att tänja någon hundring på budget istället för att köpa en du ej blir nöjd med.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

2 415 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Kolla om Google Nexus 7 kommer billigare på rea eller om någon otacksam jävel lägger ut på blocket efter julafton.
Alternativt önska dig själv presentkort på butik som säljer så kommer du ha råd.

Dessa ligger på ca 2300:- nypris idag. Det är helt klart den bästa kompromissen om man inte vill lägga 4-5 lappar och ändå få en duglig padda.

Bästa rådet är att tänja någon hundring på budget istället för att köpa en du ej blir nöjd med.

jag önskade mig nämligen en platta. men får väl se va ja får. men du har rätt smile vad är det som ligger på 2300 i nypris?
jag skall hålla ögonen öppna i dagarna! men kan de vara billigare o köpa en från usa tro? tongue

Ingen himmel är så blå som min
2 983 Inlägg
18 december 2012
Tryck_o_pys skrev:
jag önskade mig nämligen en platta. men får väl se va ja får. men du har rätt smile vad är det som ligger på 2300 i nypris?
jag skall hålla ögonen öppna i dagarna! men kan de vara billigare o köpa en från usa tro? tongue

Nexus 7 syftar han på vad jag kan förstå.

Ja, det kan vara billigare i USA. Tull och moms på allt tillkommer, plus svårigheter med garantier. Och så är laddaren 110V, men det är ju en smal sak att lösa troligen.

/Mattias

711 Inlägg
18 december 2012
Den först du länkar till Tryck_o_pys kan du lägga i malkvarnen,upplösningen på den suger getpung.
Jag har en 720 av samma fabrikat och 800x480 upplösning är inte bra.
Skulle hellre lägga till en 5-hundring till att köpa den andra som du länkat till.Det ska visst vara pipo som gör anderssons platta,och då heter den pipo u1: https://www.youtube.com/watch?v=Y6mI4tjTp6Q

1 948 Inlägg
18 december 2012
Tycker som dom skriver ovan att för dom pengarna så får du ändå inget du kommer vara nöjd med.

Om du har iphone så spara ihop några kronor mer och köp en ipad mini (3000kr).

2 415 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
baltis skrev:
Tycker som dom skriver ovan att för dom pengarna så får du ändå inget du kommer vara nöjd med.

har ej äpple  smile har expria S smile

1 948 Inlägg
19 december 2012
Tryck_o_pys skrev:
baltis skrev:

Köp Nexus 7, alla plattor under 2000 e leksaker enbart barn kan tänkas vara nöjda med (tyvärr).

2 415 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
baltis skrev:
Tryck_o_pys skrev:
baltis skrev:

Köp Nexus 7, alla plattor under 2000 e leksaker enbart barn kan tänkas vara nöjda med (tyvärr).

Okey. Tackar för all hjälp! skall se va det blir efter jul eller eventuellt efter nyår då allt går ut billigt!

Sök