744GL-87 går på tre cylindrar på låga varv..

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
20 december 2012 · 919 Inlägg

Har en med B230F lh2.2

Startar hur lätt som helst och går på tre cylindrar, för att sedan gå bättre på högre varv (känns det som iaf)

Hittade en av jordflätorna, som hade gått av (de som jordar i toppen vid ventilkåpan mot insuget..) Så jag skarvade den med ny kabelsko och monterade men felet kvarstår...


Vad kan felet vara? Ska väl tillägga att jag hade bort alla tändkablar vid polering av motorrummet, men de sitter rätt som de gör nu!

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
Djo
20 december 2012 · 10 157 Inlägg

den som jordar i toppen spelar ingen roll har ingen på min alls.

det jag kan tänka mig är väll om du inte fått på ena tändkabeln korekt det du skulle ha gjort är att kolla vilken den inte går på och felsöka utifrån det skulle jag gjort.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
20 december 2012 · 919 Inlägg

Djo skrev:
den som jordar i toppen spelar ingen roll har ingen på min alls.

det jag kan tänka mig är väll om du inte fått på ena tändkabeln korekt det du skulle ha gjort är att kolla vilken den inte går på och felsöka utifrån det skulle jag gjort.

Mjoo de misstänkte jag med men jag har ju LH2.2 så jag vet inte om de spelade nån roll tongue

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Vw-Andreas
20 december 2012 · 633 Inlägg

köp nya tändkablar !

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
20 december 2012 · 919 Inlägg

Vw-Andreas skrev:
köp nya tändkablar !

Tändkablarna är max ett halvår gamla.. aja får la sno från en annan bil som startar å kolla tongue

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Djo
20 december 2012 · 10 157 Inlägg

Dixieman skrev:

Djo skrev:
den som jordar i toppen spelar ingen roll har ingen på min alls.

det jag kan tänka mig är väll om du inte fått på ena tändkabeln korekt det du skulle ha gjort är att kolla vilken den inte går på och felsöka utifrån det skulle jag gjort.

Mjoo de misstänkte jag med men jag har ju LH2.2 så jag vet inte om de spelade nån roll tongue

vilket spelade roll jord kabeln där uppe har ju lh 2,4 i min så är nog bara en felbestälning på massa små jordkablar dom satte ditt för att bli av med dom eller något haha.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vw-Andreas
20 december 2012 · 633 Inlägg

Dixieman skrev:

Vw-Andreas skrev:
köp nya tändkablar !

Tändkablarna är max ett halvår gamla.. aja får la sno från en annan bil som startar å kolla tongue

yes ta o testa först om du har villsäga bruka va de som är problemt nämligen

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
Dawnofhonda
20 december 2012 · 587 Inlägg

hade samma fel på min Volvo 940 med b230 motorn å då va det en tändkabel som hade gått av vid själva tändhaten.

142R
20 december 2012 · 300 Inlägg

koll de så inte de bara är en av "topparna" på tändstiften som skruvat ur sig själva, vanligt problem de me wink

Volkswagen Passat TDI "NrOne" (2001)
Toyota Supra "Vänsterstyrd Singel Mk18" (1995)
Johan85 Avstängd
20 december 2012 · 1 418 Inlägg

142R skrev:
koll de så inte de bara är en av "topparna" på tändstiften som skruvat ur sig själva, vanligt problem de me wink

haha hände mig när ja toksladda och ilskvarva en gång trodde direkt att kolv eller nå sket sig när han börja gå på 3tongue

kardanknuten
21 december 2012 · 32 Inlägg

Tar reda på vilken cylindern den inte går på,kolla stiftet,tändkabeln,fördelarlock osv. Funkar inte det så får du testa spridarna. Så det är bara och riva runt och kika.

Och du har väl inga jävla biltema eller Skruvat tändkablar? Jävla rackel.

Nissan King Cab 4x4 Diesel "King Kong" (1989)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
21 december 2012 · 919 Inlägg

kardanknuten skrev:
Tar reda på vilken cylindern den inte går på,kolla stiftet,tändkabeln,fördelarlock osv. Funkar inte det så får du testa spridarna. Så det är bara och riva runt och kika.

Och du har väl inga jävla biltema eller Skruvat tändkablar? Jävla rackel.

Volvo original! Funkar bäst så, tydligen! smile
Problemet var att tomgångsmotorn hade kärvat.. fullt ös med 5-56 så sa det pang å hackade lite sedan lade sig stabilt på tomgången som vanligt!

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang