Minne till stereon?

5G
22 december 2012 · 42 Inlägg

Hej gott folk!
Min fråga till er är:

kan man på något sätt köpa till eller lägga till minne till sterion? Dvs så att mina inställningar sparas så jag slipper göra om dom varje gång jag stänger av bilen? Har kollat bakom stereon ifall jag har den kabeln som behövs för att denna funktionen ska funka men har tyvärr inte den kabeln (den som ansluts bakom stereon)
är ganska så ny med ljudbygge, så lite tålamod från er sida skulle uppskattas :-)

MVH
Sewe

TooS Hjultomte
22 december 2012 · 1 500 Inlägg

Du har en gul o en röd kabel. Den gule ska ha konstant ström den röde ska köras på tändning eller någe annat.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
5G
22 december 2012 · 42 Inlägg

Okej härligt :-) ska dessa två kablar sitta i originalt i alla bilar eller är det någonting jag får lägga till på egen hand? kör en vw polo -99'a
Tacksam för svar!!

TooS Hjultomte
22 december 2012 · 1 500 Inlägg

Den gule o röda sitter på stereon original. Men borde finnas en konstant ström i din kärra med. Annars har du nog från ciggaret uttaget.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Snoogiloo
24 december 2012 · 685 Inlägg

Vissa bilar har skiftat plats på gul och röd kabel och då får man konstantströmmen på fel ställe. Så det lättaste är att skifta plats på dessa 2 stiften i stereons ISO kontakt för att inte göra någon åverkan på bilens originalkablar smile

5G
25 december 2012 · 42 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91738/91738-1c5ef162329f6affb7cd0ddd09194eb0.jpg
Det här är de enda kablarna som finns bakom stereon: Remote, jord, konstant ström & ström från tändningen. Alltså en röd kabel, gul, svart & blå.
Hur får jag då minnet å funka?
Bakom stereon finns det ingen momory-kabel eller dylikt

MVH
Sewe

Än en gång, tacksam för svar!

Huvudenhet: Pioneer DEH-2400UB

FelixNevhage Glad amatör fotograf
25 december 2012 · 729 Inlägg

5G skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/92/91738/91738-1c5ef162329f6affb7cd0ddd09194eb0.jpg
Det här är de enda kablarna som finns bakom stereon: Remote, jord, konstant ström & ström från tändningen. Alltså en röd kabel, gul, svart & blå.
Hur får jag då minnet å funka?
Bakom stereon finns det ingen momory-kabel eller dylikt

MVH
Sewe

Än en gång, tacksam för svar!

Huvudenhet: Pioneer DEH-2400UB

den gula ska ha konstant ström(minnet) den röda bara när tänding är på då sätter stereon igång när du startar bilen och den svarta är jorden smile den blåa är då remote o brukar vara till slutsteg eller dylikt smile

Senast redigerat av Felix93 (25 december 2012)

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto
Zwudda Refined
25 december 2012 · 1 770 Inlägg

Har du ingen multimeter och kan kolla var du har strömmen någon stans? smile

5G
26 december 2012 · 42 Inlägg

Tack så mkt för svaren allihoppa :-)

Räckte med att koppla gul med röd
Dvs konstant ström + tändning till kontant ström

& sen funkade det som det skulle.. Stereon stängs till å med av automatiskt då jag drar ut iPhone sladden från mobilen när jag lyssnat klart!! :-)

M_icke_
26 december 2012 · 3 466 Inlägg

Du har 2st snabbkopplingar i stereons orginalkablage just för att byta röd med gul varför inte bara göra detta?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang