5486
Sök

Köra utan stänkskydd året runt?

2 751 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
Hej, nu är det så att jag tog bort mina stänkskydd fram som jag har haft på bilen, de har varit monterade på bilen sen den var ny. Har aldrig haft några bak.

Hur stor risk är det att jag får massa stenskott på sidorna, dörrarna, trösklarna osv.
Har märkt att sidospoilern är lackad i någon grövre färg, nästan likt hammarlack, dock är ju dörrarna lackade med vanlig metallic lack.

Som sagt är det vansinne att köra utan eller klarar man sig?

Who Djaa bless no man curse

JFfoto
30 december 2012
Är ju inte bara för stenskott, saltet och skit kommer ju inte in lika lätt i trösklar, som gör att det rostar..

2 751 Inlägg
30 december 2012
Trådstartare
Kalltkaffe skrev:
Är ju inte bara för stenskott, saltet och skit kommer ju inte in lika lätt i trösklar, som gör att det rostar..

Jag har med tänkt på det, men man ser ju hur många nya bilar som helst utan stänkskydd på dem.

Who Djaa bless no man curse

Vettemannen
30 december 2012
DasAuto skrev:
Hej, nu är det så att jag tog bort mina stänkskydd fram som jag har haft på bilen, de har varit monterade på bilen sen den var ny. Har aldrig haft några bak.

Hur stor risk är det att jag får massa stenskott på sidorna, dörrarna, trösklarna osv.
Har märkt att sidospoilern är lackad i någon grövre färg, nästan likt hammarlack, dock är ju dörrarna lackade med vanlig metallic lack.

Som sagt är det vansinne att köra utan eller klarar man sig?

Stor risk!!! Behåll de främre stänkskydden.

/Benny

Pim_Pim
30 december 2012
På med skydden igen !

6 740 Inlägg
30 december 2012
på med stänkskydden, dom sitter ju där av en anledning wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Putsar Cosworth
195 Inlägg
30 december 2012
Tycker man om sin bil har man stänkskydd! Framför allt fram!

Audi hatare.

Sök