Hej! Jag undrar om någon vet hur man kan få en aux ingång på en bilstereo som saknar det. Jag har köpt en Porsche Cayenne år 05 och den har både cd spelare och växlare, problemet är att numera lyssnar man via spotify och mobilen Så jag behöver en 3,5 ingång till stereon. Måste tilläggas att på Porsche har de en kit för det som kostar 8.800:- detta för en aux in i deras PCM stereo som ändå inte kan styras från stereo. Har köpt en fm sändare för 199:- men ljudet blir ganska störande. Jag har hört av någon sort adapter som går att koppla till baksidan av stereon, någon som vet mer om detta? Eller annan lösning? Tacksam för svar!
Den här kopplar du direkt på antennen och rattar in frekvensen den sänder på. Är den bästa jag testat i alla fall. Vet du vad stereon i Porschen har för betäckning annars?
Den här kopplar du direkt på antennen och rattar in frekvensen den sänder på. Är den bästa jag testat i alla fall. Vet du vad stereon i Porschen har för betäckning annars?
Skulle väl säga att det (tyvärr) är det vettigaste alternativet om man nu inte vill lägga 2-3-4000 på att få en auxingång. O då för att här används systemet..som...heter...hmm MOST (?)
Wow! Tack så mycket för hjälpen. Hade aldrig hittat dessa produkter utan er hjälp. Det verkar iaf vara något billigare alt. Med bättre ljud än vad jag har nu. Åter igen tack för tipset!
Den har jag själv funderat på men.. hur blir ljudet ur den?
Funkade skit bra för mig, körde samma låt via den som jag hade i bilens Cd spelare (Bmw med Hi-fi pkt) Gick inte att märka skillnad på vilken som var cd kvalité eller Aux från biltema.
Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
Den har jag själv funderat på men.. hur blir ljudet ur den?
Funkade skit bra för mig, körde samma låt via den som jag hade i bilens Cd spelare (Bmw med Hi-fi pkt) Gick inte att märka skillnad på vilken som var cd kvalité eller Aux från biltema.
Hur gjorde du för att koppla in? bara att koppla in på bilens "antenn" grej på baksidan och se glad ut`?
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13