5976
Sök

Trimma honda crx doch 1.6L 16v-89 , hjälp!!

847 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
Hej! ska trimma crxen inför strippen i maj 2013 nu.

Jag har som planer att plana toppen, det jag undrar är vad jag mer kan göra med den när jag har den nerplockad?som t.ex byta kammar eller liknande, kom med förslag vad man kan göra när man river bort toppen, som är hyfsat enkelt och inte kostar en hel förmögenhet då smile
Senast redigerat av Crxkoffe (5 januari 2013)

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

575 Inlägg
5 januari 2013
Porta insug/avgaskanaler, byta kammar om du hittar några bra,porta insuget,extraktor grenrör o lite sånt kanske? smile

MSCR

847 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
SuperGnaget skrev:
Porta insug/avgaskanaler, byta kammar om du hittar några bra,porta insuget,extraktor grenrör o lite sånt kanske? smile

Jag har i nuläget, catersättare, extraktor, och cat back system på den, vart kan jag hitta kammar, och vad menar du med avgaskanaler? Tack så mycket på förhand // CrxKoffe smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)

575 Inlägg
5 januari 2013
ok smile Kanalerna i toppen, på ena sidan är det 4 kanaler som luften går in i och på andra sidan 4st som avgaserna går ut igenom o då kan man görra dessa större o ta bort onödigt material så det blir bättre flöde. Kika på ebay smile

MSCR

847 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
SuperGnaget skrev:
ok smile Kanalerna i toppen, på ena sidan är det 4 kanaler som luften går in i och på andra sidan 4st som avgaserna går ut igenom o då kan man görra dessa större o ta bort onödigt material så det blir bättre flöde. Kika på ebay smile

Okaay , vad ska man söka på då? smile

847 Inlägg
5 januari 2013
Trådstartare
Bullet--- skrev:
I ditt fall hade jag skaffat ett B16 swap då det är lättare att plocka effekt och framför allt hitta delar. Finns något billigt swap på hondaklubben om jag inte har helt fel.

Vill ju ha motorn jag har i nu smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 januari 2013
KN panelfilter i boxen
Supersprint extraktor för D16a8/a9
2.25 tums avgas
ingen katt
ställ fram tändningen max, kör 99oktan
Sedan får du leta upp en chipbar ecu, tex från en Rover 216 Gti som du ber någon löda i och mappa.

På en frisk motor ger det 150-160 kanske tom 165 hästar (inkl mappning) med bra vrid. Utan mappning har du 145-150 starka hästar. En kille i England bänkade sin Rover Gti till 156 hästar utan mappning. En från crx-klubben hade 180 med kammar etc.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök