4481
Sök

Ny bil, bilstereons memory slutat fungera.

493 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
Hej! Jag köpte en ny bil i lördags, en opel vectra gls 2.0 -91 som jag nu kopplat in min jvc kd-x30 i och nu har memory slutat fungera.

Jag måste alltså ställa in stereon varje gång jag stänger av tändningen. Stereon och minnet fungerade utmärkt i min fiesta, men inte i vectran.

Det sitter fina kablar på vectran så inget hemmameck med iso kabeln, provade att koppla memory direkt till + på isokabeln och då fungerar minnet, dock tänds instrumentpanelens lampor.

Den kabeln memory ska kopplas in på, har den någon säkring som kan ha gått sönder?

Sponsor: www.12vled.se

493 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
ValP2k skrev:
byt plats på gula å röda

Men om det var ström i den röda kabeln så borde det väl ha räckt med att sätta memory kabeln på den?

Glad amatör fotograf
729 Inlägg
7 januari 2013
Hassman skrev:
ValP2k skrev:
byt plats på gula å röda

Men om det var ström i den röda kabeln så borde det väl ha räckt med att sätta memory kabeln på den?

tyvärr inte då blir det som du säger att instrumethuset börjar lysa smile du måste byta plats på den röda o den gula smile

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto

908 Inlägg
7 januari 2013
Har samma problem i min saab 9-5 orginal kablaf o allt men måste oxå ställa in varje gång. E där en säkring till den?

493 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Felix93 skrev:
Hassman skrev:
ValP2k skrev:
byt plats på gula å röda

tyvärr inte då blir det som du säger att instrumethuset börjar lysa smile du måste byta plats på den röda o den gula smile

Okej, vet du hur man får ut kablarna ur isokontakten?

370 Inlägg
8 januari 2013
Hassman skrev:
Felix93 skrev:
Hassman skrev:

med en tång wink Eller så kapar du bägge, sätter dit kabelskor och byter plats på dem så. smile

493 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
M44ltie skrev:
Hassman skrev:
Felix93 skrev:

med en tång wink Eller så kapar du bägge, sätter dit kabelskor och byter plats på dem så. smile

Får bli att rycka lite med en tång, känns onödigt o klippa av kablarna, blir ett helvete för nästa människa som ska koppla ljud i bilen ^^

1 160 Inlägg
8 januari 2013
blir det väl inte .kopplar du om så har du anpassat den till iso .för alla bilstereo har väl isostandard

493 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Ja, men klippta kablar är ett helvete att möta.

493 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Gjorde som ni sa och det va det som var felet. Stort tack för hjälpen! smile

Sök