Konstigt motor fel Audi S2 91

S2_Freddan
15 januari 2013 · 76 Inlägg

Ja då har verkstaden kollat o felsökt s2an o hitta inga läkage i vackumslangar och inga fel på givare o dyligt. Den slår ifrån all ström när man gasar på fullt så det är troligt att felet är själva styrboxen som har pajat:(

Audi S2 (1991)
BMW 528iM (2000)
power_forever
15 januari 2013 · 90 Inlägg

har du kvar orginal chippet så montera tbx det och kolla om den går bättre först kan börja klabba en del när man chippar

S2_Freddan
15 januari 2013 · 76 Inlägg

Har kört hela sommaren o den har gått kalas bra. Detta kom plötsligt o har pratat med dom som chipa den o det är inte fel på det. Förra ägarem hade varit o pillat i den så de kan ha gjort nått? Har kanske en box på gång nu så jag håller tummarna. När man chippar som jag gjorde så raderar han chipet o lägger in sin programvara i den. Därför sällan man har kvar org chip.

BMW 528iM (2000)
Audi S2 (1991)
power_forever
15 januari 2013 · 90 Inlägg

okey okey hade inte koll hur man gjorde på dessa men då förstår jag  du har ingen film när du kör så men hör lite hur den beter sig ?

S2_Freddan
15 januari 2013 · 76 Inlägg

Nä det har jag inte men det skulle jag nog kunna fixa när jag får tillbaka den från verkstaden. Det är så lätt att byta chip på dessa så igentligen borde man sätta i ett nytt chip istället för att radera det gamla. Men det satt nått MTM chip i som inte var för min bil så därför chipa jag om den. Gick som fan hela sommaren,

Audi S2 (1991)
BMW 528iM (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang