2444
Sök

Bränsleslang fundering/banjo koppling

25 Inlägg
15 januari 2013
Trådstartare
Hejsan, kanske lite dum fråga men men.

Finns det någon form av en banjo koppling där det är banjo i ena änden och slang anslutning i den andra? Lite svårt att förklara det hela. På min soppapump till mercan så är det nippel för slang i inloppet till pumpen och banjo för utloppet, och nu är den pumpen stendöd. Beggade på bildelsbasen är rätt dyra och biltema har ju en 044 kopia som är rätt billig men på den så ska man ju skruva fast inloppet har jag för mig. Finns det något fulmek man kan göra för att få det att funka?

Mod får gärna flytta tråden om jag lagt den fel.

svar uppskattas!

mvh

5 710 Inlägg
16 januari 2013
Lite svårt att fatta exakt hur du menar man svarar jag på frågan:
Finns det någon form av en banjo koppling där det är banjo i ena änden och slang anslutning i den andra?

....så blir svaret ja...det finns.

MVH Jonas
..............

25 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
jonTe skrev:
Lite svårt att fatta exakt hur du menar man svarar jag på frågan:
Finns det någon form av en banjo koppling där det är banjo i ena änden och slang anslutning i den andra?

....så blir svaret ja...det finns.

Tack för svar, löste sig ändå

171 Inlägg
17 januari 2013
Du kan ju bara skära upp din gammla banjo alltså du vet vars den är pressad i slangen? sen en mejsel och bända upp höljet och dra ut banjon sen bara trycka på den på slagen och dra med slangklämma

25 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
Ej-son skrev:
Du kan ju bara skära upp din gammla banjo alltså du vet vars den är pressad i slangen? sen en mejsel och bända upp höljet och dra ut banjon sen bara trycka på den på slagen och dra med slangklämma

Aha okej, men köpte en begagnad likadan från skrot istället så det löste sig!

1 Inlägg
21 januari 2013
IMO tyckte jag de va rätt gött, blandat bra får inte för mycke utav en sak. hade inga problem o se hela, bra skit! upp med mer

H@driya

Sök