4188
Sök

extra bateri i bakluckan för slutsteget

3 182 Inlägg
23 oktober 2005
Trådstartare
#1
har planer på att läga in ett extra batteri i bakluckan men undrar om generatorn pallar med 2st batterier o ladda upp mena jag.ok vad skulle bli bäst att koppla in extra bateriet nån stans på standard bateriet eller direkt på generatorn...

859 Inlägg
23 oktober 2005
#2
Generatorn pallar.

Använd två batterier av samma modell och skick, annars riskerar du att batterierna drar ur varandra.

Har du inte två lika batterier så kopplar du såhär:

http://forum.zatzy.com/showthread.php?t … iljerel%E4


SSS -12
3 217 Inlägg
23 oktober 2005
#3
Är det inte förbjudet av ren brandrisk...?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

10 287 Inlägg
23 oktober 2005
#4
Att vad? Ha två batterier eller batteri i bagageluckan? Audi har batteri därbak i alla fall och säkert andra märken också, Audi med standheizung har dubbla batterier.

/Göran

Fuckface skrev:
Är det inte förbjudet av ren brandrisk...?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

494 Inlägg
23 oktober 2005
#5
har också tänk på att göra så för att ta bort risken att man dra slut batteriet när man står och dunkar, men man måste väll ha en diod då. annars så drar väll batteriet ur de andra också!?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
23 oktober 2005
#6
Inte med "tändningsstyrt" relä enligt ritningen i länken ovan.
Såvida man inte måste ha tändningen på för att spela med stereon.



Sök