Mercedes 200. bra eller dåligt.

skodaking
25 januari 2013 · 31 Inlägg

hej jag funderar på att köpe en merca 200 bensinare . den har gott 28 tusen mil. han ska ha 6 tusen för den det är inga rost bara lite ut rost på någon skärm:) så det jag igentligen undrar över om någet kan sig med sånna bilar och vet vad man borde akta sig för och kolla lite mer nogrant om:) den startar och går i alla väder men som sagt undrar bara om det e ett bra köp eller om den e skrot jag kan som lite om just dom bilarna. tack i förväg!!! smile

caromania Forummoderator
25 januari 2013 · 9 296 Inlägg

Vilken årsmodell? 6000 är ju inga pengar och en gammal Merca är riktigt kassaskåpsbyggd om den är gammal nog.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
ahl_86
25 januari 2013 · 65 Inlägg

Är det en gammal W202? isåfall kolla efter oljeläckage vid topplockspackningen, vanligt fel på dessa (dyrt att fixa om man inte vill göra det själv), annars är motorerna rätt hållbara. Annars är det ju rosten men för 6000kr kan man kanske inte begära så mycket heller smile

Constantine
25 januari 2013 · 679 Inlägg

Du får nog komma med lite mer information.. är det en E eller C-klass? samt vilken årsmodell?

skodaking
25 januari 2013 · 31 Inlägg

det är från 1984 och den har w123 chasit:) har dom kamrem eller kam kjedja? smile

Constantine
25 januari 2013 · 679 Inlägg

skodaking skrev:
det är från 1984 och den har w123 chasit:) har dom kamrem eller kam kjedja? smile

Den har kamkedja, ja de är bra bilar både motormässigt och i drivlina, men se upp med rosten på den.

skodaking
25 januari 2013 · 31 Inlägg

ja men det är bara lite yt rost på några skärmar v
ad jag vet XD smile

Evildan
25 januari 2013 ·

titta under bakrutan inifrån bagaget, där kan dom vara mjuka, undertill kan dom oxå vara mjuka, kontrollera spec hjulhus fram, balkar bak över drivaxlarna och vid domkraftsfästen.

luftläckage kan förekomma så att centrallåset inte fungerar.

motormässigt är dom nästan skottsäkra, låter den bra och håller när den är varmkörd oljetrycket på tomgång är den i regel frisk.
sköna bilar med en gedigen kassaskåpskänsla.

är den lite långsam i växellådan behöver du inte vara orolig, den går inte att på växellådskamikazevis "fast and the furious växla" utan det tar lite tid med en "viss" tröghet.

mb_pucken
25 januari 2013 · 5 089 Inlägg

Evildan skrev:
titta under bakrutan inifrån bagaget, där kan dom vara mjuka, undertill kan dom oxå vara mjuka, kontrollera spec hjulhus fram, balkar bak över drivaxlarna och vid domkraftsfästen.

luftläckage kan förekomma så att centrallåset inte fungerar.

motormässigt är dom nästan skottsäkra, låter den bra och håller när den är varmkörd oljetrycket på tomgång är den i regel frisk.
sköna bilar med en gedigen kassaskåpskänsla.

är den lite långsam i växellådan behöver du inte vara orolig, den går inte att på växellådskamikazevis "fast and the furious växla" utan det tar lite tid med en "viss" tröghet.

haha när ja läste de sista så kom ja och tänka på min vinterbil. får dubbeltrampa dom första kilometrarna om de är under -10 smile väldigt driftsäkra bilar. kän efter så den går stadigt i bakvagnen då det är lite sjuka att dom blir vingöiga. kan märkas att bakändan svänger vid gas eller motorbroms.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang