Mwesterlund - Nissan 200SX S13

Michkijn Tangentbordsriddare
25 januari 2013 · 1 825 Inlägg

Göttmos! smile

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
danne23
25 januari 2013 · 311 Inlägg

Grattis! Känns säkert inte helt fel smile

Isuzu Bellett 1500 "Lingonet" (1969)
Nissan 200sx s13 "B230FT DRIFT EDITION" (1990)
RandomHero
25 januari 2013 · 574 Inlägg

Härligt, nu är det ju bara att invänta finväder wink

luuundh CLASSIFIED
25 januari 2013 · 646 Inlägg

Härligt! Spridarna som satte stopp? smile

-Westerlund- Tokig maskinmekaniker
25 januari 2013 · 469 Inlägg

Gratulerar smile

Mwesterlund
25 januari 2013 · 184 Inlägg

bilen är mappad på E85, men nu på vintern är det ju E75 typ då dom sänker alkohol halten lite, samt att det var en del 98oktaningt kvar i tanken.

Allting lirar fint och motorn gick för övrigt riktigt bra, höll temp och allting väldigt fint och hade en bra gång under belastning samt tomgång, även då jag kör utan tomgångsmotor.

då turbon är en GT3076 Kopia, så verkade den dala lite upp och ner med laddtryck

har ett ladd på 1,5bar men efter ca5000rpm då dalar laddet ner till 1,2bar.

Spridarna ligger på 800cc, vilket man kan säga är väll lite halvgränsfall för att åka optimalt på E85.

det är Turbocenter som har mappat och donat! mycket bra service, och dom vet verkligen vad dom håller på med smile

visst kunde man försöka och vart ännu mer elakare på tändning och sånt säkert, men vore dumt om något skulle gå snett, då motorn annars skötte sig exemplariskt!

blir att prova mappa bilen igen framåt våren, och då på ren E85 och se om det kan ge lite extra.

har funderingar på att ev byta upp mig med 1200cc spridare och riktigt turbo, men det får nog vänta fram mot hösten ev, då bilen är nybyggd så tror jag detta är en lagom effekt att börja med.

målen jag har är att prova på drifting i gatuklassen modified och där räcker nog effekten gott och väl smile

annars är det väll lite smågöra kvar, nån broms som ligger i och för oväsen, men det får man nog räkna med när bilen stått i lite över 2 år, samt ska ja göra lite mer plats för tryckrören då dom för lite oljud dom med.

ser fram emot sommarn nu lite faktiskt smile skönt att en bil man byggt som ett tag stod som en tom kaross i stortsett börjar närma sig färdig smile

/ Marcus

Nissan 350Z (2003)
ander3on
26 januari 2013 · 255 Inlägg

Pax för åktur!! ;D

TurboLundin
26 januari 2013 · 764 Inlägg

Synd att det strulade lite med turbon men härligt att den äntligen fungerar! big_smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
Mwesterlund
26 januari 2013 · 184 Inlägg

får dra nån testrepa sen smile

Nissan 350Z (2003)
JDMCRAZE
26 januari 2013 · 2 077 Inlägg

Mwesterlund skrev:
bilen funkar nu och går som den ska!

även körd i bänk och det gav 352hk i motorn, och 306hk / 375nm på hjulen.

hade hoppas på mera effekt, men får väll börja med detta sålänge.

skönt att ha en bil som fungerar nu i alla fall

/ Mvh Marcus

Lagom wink

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Mwesterlund
3 februari 2013 · 184 Inlägg

bilen på hemmaplan igen. hittar inte sladden till kameran så länkar video från min fejja om det funkar.

http://www.facebook.com/photo.php?v=4387489333932

/ Marcus

Nissan 350Z (2003)
Mattyyy DMNDphoto
3 februari 2013 · 727 Inlägg

Han lät rätt mysigt du!

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
Mwesterlund
10 februari 2013 · 184 Inlägg

kan göra en liten skriftlig uppdatering, kommer bli lite lugnt här på 2-3 månader, då bilen kostat en hel del senaste tiden, så just nu ligger den och vilar under täcket.

tänkte ta mig tid i veckan om jag får energi över och montera brandsläckaren i bilen.

samt se över bränslesystemet och kolla över lite kopplingar och slang jag har över, då det inte finns någon avluftning eller liknande i catchtanken, så tänkte jag sätta en retur slang längst upp i den som leder tillbaks till original tanken, för att alltid ha flöde i catchtanken och förhindra att det blir luft i den, vore lite halvtråkigt om bosch 044 fick i sig luft och börja spöka, kan ju sluta med total haveri om man har otur.

vet inte om jag samtidigt ska dra returen bränslet från motorn till catchtanken oxå ?
eller om den får sitta kvar och leda till originaltanken ?

kom gärna med förslag om ni har några synpunkter  alla åsikter är välkommna!

funderar även på att ev i framtiden byta från an6 slang till an8 mellan catchtank och 044an, för att den ska kunna suga så mycket bränsle som möjligt.. men det får väll bli ett senare "projekt" då jag måste svetsa om anslutningarna i catchtanken så fall.

men först på fokus står att göra retur från catch som sagt, och att provtrycka mitt kylsystem och se så allt lirar!

finns lite småpul trots allt, får ta och pilla lite när energi och lust finns!

/ Mvh Marcus

Nissan 350Z (2003)
RandomHero
15 februari 2013 · 574 Inlägg

Dra returen från motorn till catchtanken så ser du ju till att det finns bränsle i den smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang