2728
Sök

Höja laddet på v70 2,5t -99

5 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Tjena,
Har en v70 2,5t -99..
Sitter 3" bsr katt och 3" avgassystem på.
Har ljusblå spridare liggandes som jag tänkte slänga i och höja laddet lite, går de?
Hur mycket kan jag ladda utan att de är någon stor risk att något tar skada isåfall?

Vet att de säkert är bättre att köpa ett chip, men tänkte börja såhär då ekonomin inte tillåter ett chip nu..
smile

Tacksam för svar!
Mvh

498 Inlägg
24 februari 2013
Det är nog inte bara att slänga i andra spridare och höja laddet precis. Spara pengar och skaffa dig programvara som är anpassat för det ska sätta i.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

8 Inlägg
24 februari 2013
bostkontrol:D  ska man sätta ditt men man får akta sig så man inte får för högt laddtryck smile

volvo<3

Forummoderator
26 489 Inlägg
24 februari 2013
Laddet styrs elektroniskt via en magnetventil i dessa. Säkrast och bäst är att byta programvara. Punkt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 679 Inlägg
24 februari 2013
Tycker du borde vänta tills pengar för programvara finns smile

8 267 Inlägg
24 februari 2013
Byter man bara till större spridare så har inte styrboxen en aning om det utan öppnar spridarna lika länge som vanligt vilket gör att dem kommer att gå för fett. Och att höja laddtrycket kan få en del konsekvenser eftersom boxen kommer att försöka jobba emot det högre trycket. Så vill du ha ut nåt vettigt av det hela så är det bara att bita ihop och vänta tills du har råd med mjukvaran.

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
24 februari 2013
Som Marlboroman säger så är det inte lönt att ens försöka.

De enda som händer är att du får felkoder på för högt laddtryck, och så fort laddtrycket stiger cirka 0,15 kg mer än som är specat i mappen så plockar sprutet ner laddet till grundladd istället som en skyddande åtgärd. och skulle de inte funka för att du e.x dragit wg slangen så slår spjället igen istället för att få ner laddtrycket.

Kontentan av detta att du får en bil som går sämre än om du hade låtit det vara ifrån början.
ME7 är väldigt smart.

Mvh

3 860 Inlägg
24 februari 2013
Marlboroman skrev:
Byter man bara till större spridare så har inte styrboxen en aning om det utan öppnar spridarna lika länge som vanligt vilket gör att dem kommer att gå för fett. Och att höja laddtrycket kan få en del konsekvenser eftersom boxen kommer att försöka jobba emot det högre trycket. Så vill du ha ut nåt vettigt av det hela så är det bara att bita ihop och vänta tills du har råd med mjukvaran.

Exakt! Och precis som alla sagt så spara pengarna, köp chip/mjukvara efter den hårdvara du har/ska ha!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

5 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
Okej! Tack för alla svar! smile

3 860 Inlägg
25 februari 2013
Såg nu att du hade 3" avgas så då ska du ju kanske försöka få tag i steg 3 mjukvara/chip. Autotech har mjukvara ca 5 loppor. Då hamnar du väl kring de 260 hk 410 Nm.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

5 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
Såg nu att du hade 3" avgas så då ska du ju kanske försöka få tag i steg 3 mjukvara/chip. Autotech har mjukvara ca 5 loppor. Då hamnar du väl kring de 260 hk 410 Nm.

Låter bra de! smile Ska satsa på de istället! smile

Sök