Boostrider
Försöker iaf
6 mars 2013
· 1 998 Inlägg
jixz skrev:
Johan85 skrev:
jixz skrev:
Men det du sa att den säkerligen kommer ge upp måste du ha fel om, den har rullat många mil utan problem..
ja men du får inte mer häst vare sig du vill eller inte du bygger värme och mottryck?
det är inte coolt att ladda 2bar när man blir ifrån körd av rätt grejer på 0,7bar;)
njae, det är väl klart man hellre har riktiga saker. men sen finns det ju också ekonomiska skäl som gör att man får prioritera annat
Boostrider skrev:
KLart som fan de sliter mer om du laddar mer än vad turbon "klarar"
Värmen som blir när mottrycket blir högre än laddtrycket sliter som fan på turbons delar...
Max 1bar med 13c sedan sjunker effekten. Min 945 med dubbla chip (vikingchip) klarar 0,9-1 innan man hör små små spikningar. Då kör jag med original avgas så man hör spikningarna som annars inte skulle höras...
Angående stakarna så klarar dem utan problem 400hk med riktigt sprut och rätt lambda men minsta tendens till spik på lågvarv så lär den krökas. Sen är rödblocken väldigt spikkänsliga runt 3-3500rpm
om denna bilen nu hade spikat så hade den nog gått åt helvete för länge sedan.
stakarna har jag hört att dem pallar 300 sen är det väl på gränsen men ja det beror helt på motorn hur den är!
Monterade min bredbandslambda bara för skojs skull i 945an och den går på tok för snålt. Ligger mellan 0,92 och 0,95 på 1 bar beroende på hur tungt det går.
Så min går ju snålt. Förövrigt fräsch lågmilare så du som laddar ett hekto mer med likadan motor och spridare borde ligga ännu snålare
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet