Något konstigt med min V70R - 98

_Hogborg
19 mars 2013 · 15 Inlägg

Phaeton skrev:

_Hogborg skrev:

Phaeton skrev:

hmm..fail

Rev ut larmet? Du snackar lite mycket dynga nu va?
Bytte dosan med tillhörande fjärr och  styrenheten. Det var de enda.

Såå, vad var felet ? Funkar de nu ?

Ja nu fungerar allting.
Som sagt så var styrenheten och larmdosan kass. Så bytte de sen fungerade de.

Phaeton Falgfixaren.se
19 mars 2013 · 647 Inlägg

Misstänker att de va en av grejerna som va kass.. känns märkligt att båda två gick sönder samtidigt..
Men huvudsaken är att de fungerar!

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
mikael_86
19 mars 2013 · 860 Inlägg

japps ja sa det med. krabba med ett helt nytt larm o riva ut det o sätta i nya istället för o löda om gamla larmdosan som tar 10-15 min hahahah

Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
mikael_86
19 mars 2013 · 860 Inlägg

TVIVLAR starkt på att styrenheten va trasig annars hade inte larmet larmat din dummer... plus att du sa först att det gick att låsa men inte låsa upp då funkar larmenheten det va bara att du inte "ORKADE" fixa gamla larmdosan istället för o byta allt i hela bilen... öfr funkar inte styrenheten så hade inte bilen tjutit som fan o larmat liksom....  men skönt iaf att de funkar nu...

Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
mikael_86
19 mars 2013 · 860 Inlägg

och när ja sa att du rev ut larmet så INNEBÄR det själva styrenheten... eftersom du bytte larm till ett annat där larm enheten redan va klar o kodad med en annan larmdosa.... de va de ja menade när ja sa att du rev ut hela skiten...

BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
no_fake
19 mars 2013 · 865 Inlägg

mikael_86 skrev:
nej jag sa ju det om du kan läsa... att du MÅSTE laga din gamla larmdosa först så du kan larma av med den sen kan du koda om en ny larm dosa.... du måste ÖPPNA din gamla larm dosa och värma lödningarna på den....

att göra så som du tänker nu kan mer bara förstöra bilen mer en att göra så som ja sa till dig från början då LARM SYSTEMET är kopplat i hela bilen asså det är ett o samma system till boxen.... och du måste först få gamla larmdosan att avaktivera larmet sen kan du koda en ny larmdosa jag vet det eftersom ja hade samma problem...

lr orkar du inte lägga lite energi på att värma om lödningarna på din gamla larm dosa som tar 5-15min istället för o hålla på o riva inredningen o slita ur allt med larmet o sätta i de andra o krångla me det? hade ja bott nära dig hade ja kunnat fixa de åt dig istället så de blir seriöst gjort...

nej man behöver inte gamla larmdosan för att avaktivera larmet för att sedan koda in en ny dosa

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang