3671
Sök

Sug-kammar i en Audi 1.8t

394 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
Hej.
På många bilmodeller är det möjligt och även fördelaktigt att sätta i kamaxlar från en sugmotor i en turbo, tex A-kam i en B21ET eller GLT-kammar i en T5 osv.

Då undrar jag, har någon erfarenhet av ifall det går, och isf om det blir nån extra effekt, om man tar kammar till en Audi A4 1.8(sug,125hk) och sätter i en 1.8T(BEX,190hk)????

Tänkte att det kunde ge lite extra effekt:) Har redan chip från Dahlbäck/MTM och simota luftfilterbox.
Downpipe med sportkat, och sportavgas är på gång med...

Vet inte ens om de passar i toppen, men hoppas nån här har mer kunskaper än jag:)

Tacksam för tips:)

MVH Stefan
Senast redigerat av Stefan7neson (12 mars 2013)

394 Inlägg
22 mars 2013
Trådstartare
Ingen som har några pigga råd och tips?

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
22 mars 2013
Stefan7neson skrev:
Hej.
På många bilmodeller är det möjligt och även fördelaktigt att sätta i kamaxlar från en sugmotor i en turbo, tex A-kam i en B21ET eller GLT-kammar i en T5 osv.

Då undrar jag, har någon erfarenhet av ifall det går, och isf om det blir nån extra effekt, om man tar kammar till en Audi A4 1.8(sug,125hk) och sätter i en 1.8T(BEX,190hk)????

Tänkte att det kunde ge lite extra effekt:) Har redan chip från Dahlbäck/MTM och simota luftfilterbox.
Downpipe med sportkat, och sportavgas är på gång med...

Vet inte ens om de passar i toppen, men hoppas nån här har mer kunskaper än jag:)

Tacksam för tips:)

MVH Stefan

fråga mr dahlbäck wink han är nog ganska haj på det dära !

Sök