Stödlager volvo v70 awd

Fredish
22 maj 2011 · 57 Inlägg

Har letat som en dåre efter ett stödlager till min v70. Jag hittade ett på någon utländsk sida, men duktig som jag var så tryckte jag ner den och kan inte hitta sidan igen.
Så jag undrar är de någon som vet vart man kan hitta ett stödlager till en volvo v70 awd -99?

Volvo V70 "Sport Edition" (2004)
Jonathan_A Volvo PV
27 maj 2011 · 220 Inlägg

Tja, om du hittar sidan kan du väl länka den till mej smile På bildelsbasen finns det nya stödlager till V70.
Jag var under min V70 idag och kollade, men jag hittade inte vart man delar på kardanen för att byta. Vet du vart, har du nån bild? big_smile

Fredish
27 maj 2011 · 57 Inlägg

jonte_is skrev:
Tja, om du hittar sidan kan du väl länka den till mej smile På bildelsbasen finns det nya stödlager till V70.
Jag var under min V70 idag och kollade, men jag hittade inte vart man delar på kardanen för att byta. Vet du vart, har du nån bild? big_smile

Hej!
Du måste ta loss hela kardanen och så trycka ut de hela vägen, men problemet är när du ska ha på de nya lagret tror jag, för tror man behöver en press till de en jävligt lång press hmm

http://www.volvopartsearch.com/ där har du den smile men ska ta reda på om de går att göra utan press smile

Volvo V70 "Sport Edition" (2004)
Fredish
1 september 2011 · 57 Inlägg

Glömt att skriva ett svar. Men bytte de här i gbg. betalade 2200kr för stödlager och arbetet.
Riktigt värt!

Volvo V70 "Sport Edition" (2004)
Jonathan_A Volvo PV
20 mars 2013 · 220 Inlägg

Vet inte vart Fredish bytte sitt lager. Men jag beställde mitt från volvopartsearch (kostade runt 1000kr har jag för mej allt som allt). Lagret var redan i pressat så det vara bara att ta av kardanen å byta lager. Inte alls svårt smile

Fredish
21 mars 2013 · 57 Inlägg

Hej! Ja bytte stödlager på kardanaxelservice. Kostade 1200kr. dom gjorde de samma dag som ja lämnade in den så kunde hämta den någon timme senare. smile

Volvo V70 "Sport Edition" (2004)
Fredish
23 mars 2013 · 57 Inlägg

Ingen bult smile
Låter ju kalas! Hur gick de? eller du kanske inte har monterat än? smile

Volvo V70 "Sport Edition" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang