Hmm, så du har alltså mätt så här:
Ena stickan av multimetern på batteriets pluspol och andra stickan av multimetern på B+ på generatorn. Och när motorn är avstängd så får du ett värde på multimetern.
Men när motorn är påslagen så får du inget värde på multimetern när du mäter på samma sätt.
Det tycker jag låter konstigt iaf, det går ju en kabel mellan batteriets pluspol och B+ på generatorn. Jag tycker att det aldrig ska gå att få något värde därigenom eftersom du inte jordar multimetern någonstans. Men jag har aldrig provat mäta så.
När jag mäter så mäter jag mellan batteriets pluspol och valfri jordpunkt, då får jag ut 14V på batteriet med påslagen motor och jag mäter sedan mellan B+ på generatorn och valfri jordpunkt och får ut 14V även där.
Hur mycket ström laddar generatorn när bilen är påslagen?
Laddar det lika mycket ström på B+ som vid batteriet?
Bara att ampere-mäta, lättaste sättet att hitta vad som tjuvar ström
