5376
Sök

Audi S6 4,2 går upp i temp

1 270 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
Hejsan!

Tänkte kolla en sak med folk som är mer erfarna! Min audi började plötsligt att gå upp i temp. Hade den inne på felsökning och dom konstaterade att vattenpumpen hade gått sönder. Men vattenpump och kamrem byttes för ca 1-1,5år sedan och bilen har gått 1500mil drygt eter det.

Men verkstaden sa även att det bara kan vara termostaten? Får värme och kyla i bilen. Så jag tror på vattenpumpen. Men då till min fråga. Vattenpumpen behöver ju bytas men måste jag byta kamrem och allt det igen eller vågar jag fortsätta köra med den som sitter? verkstaden sa att det inte vore några problem om den är så pass ny?
Men vad hade ni gjort? Känns lite jobbigt att kosta på den 15700kr. Eller kan det bara vara termostaten?

Mvh Johan

186 Inlägg
28 april 2013
Jag hade tagit ut termostaten och kollat om den öppnar, dvs koka den med termometer i kastrullen. Det är väl det billigaste alternativet. Så har du det svart på vitt också.

1 270 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
Roennis skrev:
Jag hade tagit ut termostaten och kollat om den öppnar, dvs koka den med termometer i kastrullen. Det är väl det billigaste alternativet. Så har du det svart på vitt också.

Måste ju ändå ta ner kamremmen då för att kolla den så då kan man lika gärna byta allt smile

Sök