2910
Sök

Audi a4 avant -96 radio "safe" hjälp sökes

40 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
Farsans audi a4 avant -96 har efter batteribyte fått radion att hamna i "SAFE" läge och då undrar jag hur får ja bort detta? Har läst lite att man ska skriva in en kod, men om man inte har manualen till radion hur kan jag hitta koden? Och vilka knappar ska ja trycka på för att kunna skriva koden.

Skriv gärna steg för steg så ja inte behöver fråga igen förhoppningsvis smile

tack på förhand

Forummoderator
26 455 Inlägg
28 april 2013
Koden kan du väl få hos din lokala Audiverkstad - dyrt men man gör det förhoppningsvis bara en gång - och de kan säkert också berätta hur och var man ska trycka.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
28 april 2013
Hej kusin smile får du upp så att det står "1000"? Man ska hålla inne två knappar samtidigt tror jag.

Sen gäller det ju att ha koden på 4 siffror.. Det vette fan smile kan kolla i skolan imorgon om det smile

Stil>Funktion

40 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
Har inte haft någon annan bild än SAFE

letade lite och på en radio skulle man hålla inne P.Scan och RDBS men farsans har bara Scan och RDS knapp,

här kommer en bild som visar vilka knappar de finns o välja på

http://img339.imageshack.us/img339/9743/dsc0149o.jpg

helt otroligt bra gjort förresten av ådi, smarta killar

214 Inlägg
29 april 2013
Lindstrom90 skrev:
Har inte haft någon annan bild än SAFE

letade lite och på en radio skulle man hålla inne P.Scan och RDBS men farsans har bara Scan och RDS knapp,

här kommer en bild som visar vilka knappar de finns o välja på

http://img339.imageshack.us/img339/9743/dsc0149o.jpg

helt otroligt bra gjort förresten av ådi, smarta killar

Håll inne DX och FM 1/2 tills 1000 dyker upp. Sen använder du siffrorna 1 till 4 för att ställa in koden, sen håller du in DX Och FM 1/2 tills sade kommer tillbaks och voila, upplåst.

Har du inte koden så kör förbi Audi så kopplar dom upp datorn och du får en ny kod. Jag gjorde det för några år sen när jag slarvade bort min kod, har för mig att det inte var så dyrt.
MVH
Rasmus

Sök