855 t5

855t
28 april 2013 · 4 Inlägg

Hallå!

Har idag en 855 t5 -96 som är lite ändrat på.. Har en 16t turbo på den men en styrbox som är mappad med en 19t turbo.

Skulle det bli stor skillnad att byta till 19t turbo istället för min 16t ? Hur håller stakarna ? Laddar idag 1.2 bar.

Tack på förhand!

LuddizR
29 april 2013 · 219 Inlägg

Du ligger precis på gränsen i ladd till vad stakarna klarar! skulle inte ladda mer än 1.1 med orginalstakar! om du har en styrbox som e mappad för 19T så kör på de!

Volvo 850R "Tjugoplussarn" (1996)
mittonen
29 april 2013 · 99 Inlägg

Hört att gränsen går vid vid 1.3 i ladd för stakarna. Går högre men man får vara vara lite försiktig:)

LuddizR
29 april 2013 · 219 Inlägg

Då lever stakarna på lånad tid för att bli böjda som bananas hmm

Volvo 850R "Tjugoplussarn" (1996)
Zippoweckenberg
29 april 2013 · 5 Inlägg

Lånar tråden lite grann, jag har en 850 t5 -94 steg 3 enligt uppgift av förra ägaren med rasad turbo, ska jag uppgradera mig lite grann eller ska jag köra på en ny originalturbo? Har även en 19T tryckklocka att tillägga.

/Simon "Zippo"

Senast redigerat av Zippoweckenberg (29 april 2013)

spokenratt
29 april 2013 · 3 860 Inlägg

Uppgraderar du turbo ska du också uppgradera mjukvara och eventuellt spridare och Lmm..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Christian S
29 april 2013 · 4 816 Inlägg

mittonen skrev:
Hört att gränsen går vid vid 1.3 i ladd för stakarna. Går högre men man får vara vara lite försiktig:)

det går att kröka stakarna med vilket laddtryck som hellst, finns dom som krökt dom med original ladd (0,6) samt dom som fått det att hålla hyffsat länge med 1,5

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
mittonen
29 april 2013 · 99 Inlägg

Jo polaren har 1.6 i sin håller än iaf smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang