3229
Sök

Fylla på kylare 940 turbo

755 Inlägg
30 april 2013
Trådstartare
Tjena,

Är så nu att det inte ligger vatten helt i mina slangar på min lilla 940 turbo men expansionskärlet är fullt och har försökt att lufta men inga bubblor där inte.

Han håller sig på mitten och kokar inte (iallafall inte hittils) men vill inte riskera det ändå då det känns lite osäkert när man inte känner nå vatten i övre kylslangen.

Så undrar om det finns någonstans på kylaren där man kan fylla på vattnet?

If you want to win, You mustn't loose.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
30 april 2013
På 940 äre expanstions burken man fyller på
Fyller på den med så mkt de går sen låter motorn gå på tomgång fyller på tills nivån är stabil mellan min o Max

755 Inlägg
30 april 2013
Trådstartare
MrEricsson skrev:
På 940 äre expanstions burken man fyller på
Fyller på den med så mkt de går sen låter motorn gå på tomgång fyller på tills nivån är stabil mellan min o Max

Ligger på max på när han står på tomgång efter vart varmkörd, men när man stänger av motorn och känner på övre kylslangen så är det knappt något vatten i slangen, vet dock inte om det ska vara så men känns som att det ska vara fullt av vatten där tongue

If you want to win, You mustn't loose.

The one and only
1 091 Inlägg
1 maj 2013
Jo det ska va fullt i övre kylarslangen..  prova att lossa den slangen försiktigt där den går in i kylaren o se om du kan lufta på det sättet.  Kommer det bara vatten så är det ju bra.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Sök