2998
Sök

Passar original överliggande tryckrör från S60/v70R på 2,5t motorn?

684 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Hejsan! Har en s60 2,5t (som ännu inte är upplagd här) från 2005. För att piffa upp lite i motorutrymmet så undrar jag om original överliggande tryckrör från s60/v70r det i aluminium passar till en 2,5t motor? Original är tryckröret i plast, därför jag undrar är att s60r röret är väl grövre överlag men passar det i kopplingarna?

Mvh.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

One Man Clan
4 287 Inlägg
9 maj 2013
beror på vilken turbo du har tror jag.
Aluröret har snabbkoppling av v-bandstyp.

har du inte k24 turbon så passar inte röret rakt av, men allt går ju att modifiera..

684 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Xuri skrev:
beror på vilken turbo du har tror jag.
Aluröret har snabbkoppling av v-bandstyp.

har du inte k24 turbon så passar inte röret rakt av, men allt går ju att modifiera..

Har ju 14t turbon original. Vet inte hur kopplingen är på den... Någon som kanske har tips för modifikation?

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

3 860 Inlägg
9 maj 2013
Mät anslutningen på turbon i mm. Mät anslutningen ner mot tryckslang vid IC i mm. Mät tryckrörets båda sidor i mm. Sen kikar du på www.do88.se ifall dom har någon slang REDUCERING som har passande mått.

Eller så kan man ju skaffa deras färdiga tryckrör i alu som är gjorda för bilen.

På min förra byggde jag själv, mätta så gått jag kunde på alla asnlutningar sen beställde jag hem vad jag trodde jag behövde, pasade in och la sen en sista beställning för att få det som jag ville.

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1316118

wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök