Primer till spackel

Henkix
7 maj 2013 · 6 737 Inlägg

Anatoli skrev:

Henkix skrev:
okej smile
fint sandpapper för mej e typ 400 o uppåt tongue beror på vad som ska slipas wink
nej va inte rädd, man lär ju sej av sina misstag tongue

Jag tror att nästa gång om det blir får jag använda mig av sprej spackel eller att göra om bit närrifrån upp till första horisontella svarta linje som går på bilens sida annars syns det bucklor under lacken. Det blev relativt fint. Idag börjar jag polera. Har du erfaränhet av sprejspackel? Det är kanske så spacklas bilar på en bilfabrik?
Jag ska sätta kjolen på dubbelhäftande tejp. Jag har bestämt mig lite sent om dubbelhäftande, så får jag sudda bort del av bitum baserat rostskydd.

sprayspackel från typ mekonomen o sånt tycker ja bara e ren skit, reser sej typ efter nån månad.
gå till en riktig billackerare o be om 2k spray spackel, så får du bra grejer från början wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Anatoli
9 maj 2013 · 103 Inlägg

Henkix skrev:

Anatoli skrev:

Henkix skrev:
okej smile
fint sandpapper för mej e typ 400 o uppåt tongue beror på vad som ska slipas wink
nej va inte rädd, man lär ju sej av sina misstag tongue

Jag tror att nästa gång om det blir får jag använda mig av sprej spackel eller att göra om bit närrifrån upp till första horisontella svarta linje som går på bilens sida annars syns det bucklor under lacken. Det blev relativt fint. Idag börjar jag polera. Har du erfaränhet av sprejspackel? Det är kanske så spacklas bilar på en bilfabrik?
Jag ska sätta kjolen på dubbelhäftande tejp. Jag har bestämt mig lite sent om dubbelhäftande, så får jag sudda bort del av bitum baserat rostskydd.

sprayspackel från typ mekonomen o sånt tycker ja bara e ren skit, reser sej typ efter nån månad.
gå till en riktig billackerare o be om 2k spray spackel, så får du bra grejer från början wink

Jag satt kjolen på 3M specialframtagen till kaross molding dubbelhäftande tejp PT1100. Skär man den så limmas den till och med på skärat kanten - inuti allt så. Den kostar 800:- för 20 m 16 mm bred. Stark rekomenderar den om du ska limma någonting - den är dyrt kanske. Men man vet att det är värd om det är rät metod. Jag limmade på gummilista. Den häftar inte lika bra som på plast. Det kan vara i samband med silikon fläck. Jag är nöjd med totalt resultat.  Tror inte på att biltemas skit skulle klara av lika bra. Det verkar att det är bara lackskydd som är kvar och läggs på imorgon.

Volkswagen Golf GLX Kamei X1 "Lilla röda bilen" (1982)
Volkswagen golf II CL TDI "olyklig köp" (1991)
Henkix
9 maj 2013 · 6 737 Inlägg

tack för tipset angående tejpen, behöver faktiskt ha nån bra tejp till mina vindavisare som e gjorda i plast tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Anatoli
13 maj 2013 · 103 Inlägg

Henkix skrev:
tack för tipset angående tejpen, behöver faktiskt ha nån bra tejp till mina vindavisare som e gjorda i plast tongue

Jag tycker att den kommer att passa jätte bra trots att den är ingenting som 3M rekommenderar kanske. Det finns säkert bätre sett att fästa de men tejpen är väldigt änkelt.

Volkswagen golf II CL TDI "olyklig köp" (1991)
Volkswagen Golf GLX Kamei X1 "Lilla röda bilen" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang