2299
Sök

940 turbo uppgraderingsfrågor.

OUTLAW1
13 maj 2013
Trådstartare
#1
Har idag en 945 s2.3 som är gjort följande på

to4e turbo med a/r 50
3" fullsystem inkl racekat
60mm ic 3" anslutningar
öppet filter
standard lmm -016
standard spridare
530 topp med kg2t axel
bsr chip i bränsle och tändning
grövre tryckrör

frågan är:
hur mycket vågar man ladda när man inte har 968:or på?
hur mycket klara orignalspridarna?

kanske är det vettigaste att bygga om till 3" lmm och köpa större spridare?
eller kan man köra såhär med den ändå?
ladar runt 0,7 nu och den går ju fint i motorn..
fina avgasvärden och lambdan ligger på 1,04..

klabbarpan
3 041 Inlägg
13 maj 2013
#2
Större spridare är ju aldrig fel. Men 0.9 borde du kunna ladda utan problem


OUTLAW1
13 maj 2013
Trådstartare
#3
nixon89 skrev:
Större spridare är ju aldrig fel. Men 0.9 borde du kunna ladda utan problem

Kan man det med original spridarna och original lmm fast än man har större turbo och stor ic monterad?
är det fördel eller nackdel att köra 50% e85 i den för tillfället?

Kicker
163 Inlägg
13 maj 2013
#4
jag skulle ställt på trycket å gett den lite tuckt å sen kolla stiften

See you sideways!!

klabbarpan
3 041 Inlägg
13 maj 2013
#5
Du kan ju pressa en 13c till 1.1. Iom att din nu är större så pumpar den ju större massa. Så 0.9 låter som safe med original spridare.
E85 är alltid en fördel i mina ögon smile körde själv e85 i min 940


OUTLAW1
13 maj 2013
Trådstartare
#6
nixon89 skrev:
Du kan ju pressa en 13c till 1.1. Iom att din nu är större så pumpar den ju större massa. Så 0.9 låter som safe med original spridare.
E85 är alltid en fördel i mina ögon smile körde själv e85 i min 940

Hm med andra ord kör jag på 0,7 med lite e85 i tanken och orignal ett tag till då i väntan på mer cashflow..då sätter jag i 968:or , 3"LMM, bränsletrycksregulator  plus anpassat chip..

OUTLAW1
13 maj 2013
Trådstartare
#7
OM man skulle sätta dit en 3" lmm i detta skede skulle det göra något eller är det bara dumt?
Tänkte att en sådan kan man ju tillverka av den befintliga.

8 267 Inlägg
13 maj 2013
#8
OUTLAW1 skrev:
OM man skulle sätta dit en 3" lmm i detta skede skulle det göra något eller är det bara dumt?

Att byta enbart lmm-huset är minst sagt dumt och skapar bara bekymmer.

OUTLAW1 skrev:
Tänkte att en sådan kan man ju tillverka av den befintliga.

Är inte ytterdiametern på originalhuset 70mm?


OUTLAW1
14 maj 2013
Trådstartare
#9
Marlboroman skrev:
OUTLAW1 skrev:
OM man skulle sätta dit en 3" lmm i detta skede skulle det göra något eller är det bara dumt?

Att byta enbart lmm-huset är minst sagt dumt och skapar bara bekymmer.

OUTLAW1 skrev:
Tänkte att en sådan kan man ju tillverka av den befintliga.

Är inte ytterdiametern på originalhuset 70mm?

jo den e 70mm men tänkte ta elektroniken och sätta i ett 3" rör isf..

649 Inlägg
16 maj 2013
#10
jag ligger på 1.3 med allt utom spridare orginal. Det går bra, inga spikningar eller nåt annat. Menar inte att det kommer göra det för dej kanske, men du kan ju testa ställa upp och se hur det går smile Men säkrast är väl att ligga strax under 1 bar med dom grejjerna.

Fin volvo f.ö.

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.


Sök