2398
Sök

Saab 93-03 aero avgastemp givare hög besiktning

3 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
• Bilmodell
Saab 93 aero veri 2 -03

• Årsmodell
2003
• Miltal
ca 18000
• Modifikationer på bilen
Bilen är BSR steg 2 chippad

• Hur yttrar sig felet?
Strax innan jag skulle besikta bilen före vintern fick jag nerslag för avgastemp givare hög ?!?
Lyser det några varningslampor?
Motorlampan

• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland?
De har aldrig hänt förut sen kom det får ingenstans . tog bort felkoden på saab men den kom tillbaka kort där efter-

• Vilken felsökning har redan gjorts?
Har inte försökt gjort något åt detta då jag inte har en aning och inte är så bilkunnig.
både besiktning och saab får fram något som rör avgastemp givare hög.

Skulle uppskatta snabb hjälp då jag snart har besiktning.
Tack på förhand

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
20 maj 2013
Är det inte så enkelt att bara byta givaren..?

3 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
Givaren sitter så sjukt dåligt till så och det är trångt . men har kollat den och ser bra ut . har fått något tips om att motorn får för mycket bränsle så grenröret blir för varmt eller något dock vet jag inget om det själv .

Hemmainstruktör
641 Inlägg
21 maj 2013
Få felkoden utläst av en Tech2 istället, dom universal prylarna dom har på bilprovningen är helt värdelösa. Många av felkoderna dom läser ur är något helt annat när man kollar av dom med riktig utrustning eller ens bättre universal grejer som Bosch dator tex.

Antagligen är det en felkod på främre syresensor, men kolla upp felkoden med ett riktigt diagnosinstrument först.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

3 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
Okej . den har varit inne på en saab verkstad som körde med tech 2 han fick fram samma sak. men kan be han kolla lite nogare. men tack för tipset !

Sök