5531
Sök

tråd kan tas bort tack

Tedor
22 maj 2013
Trådstartare
tråd kan tas bort tack
Senast redigerat av Tedor (31 juli 2013)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
22 maj 2013
Varför inte ta reda på vad som faktiskt är fel och fixa det istället?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Tedor
22 maj 2013
Trådstartare
Varför inte tillföra tråden något?

de är hans val inte ditt eller mitt...

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
23 maj 2013
Tedor skrev:
Varför inte tillföra tråden något?

de är hans val inte ditt eller mitt...

Leafbox tipsade ju om den bästa lösningen och då blir du dryg?!?! Bättre att välkomna alla tips.

Ni kan väl hälla i lite "mirakelmedel" och om detta inte skulle hjälpa så är det bara att köra bilen till verkstad för felsökning.

50 Inlägg
23 maj 2013
När det har gått så långt så går de inte å rädda me något annat än lagerbyte och omslipning av veven om han har otur. Å sedan va noga me olja och oljebyte så han slipper fler lagerproblem!
Senast redigerat av berg_ (23 maj 2013)

Herr
1 722 Inlägg
23 maj 2013
O den operationen är långt ifrån gratis, billigaste är väl att köpa ny beggad motor o hiva i.

Som någon tidigare skrev, så är det lagerbank eller motsv, då går inte inte o tysta det genom att hälla i nån annan olja. Utan lämna bilen till någon som kan konstatera vad det är, sen åtgärda.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Tedor
23 maj 2013
Trådstartare
klart vi vet vad som är på gång med hans motor, har gjort såna jobb på andra vitmotorer men detta är hans val inte nånannans. tyvärr har ingen av er tillfört tråden något. FINNS DE NÅGON SOM TESTAT LIKNANDE ADDATIVS VID LIKNANDE PROBLEM? mvh

Herr
1 722 Inlägg
23 maj 2013
Om jag förstått din fråga rätt, så undrar du fall det finns någon olja som dämpar lagerknack?

Tedor
23 maj 2013
Trådstartare
Ja, jag vet de finns de, frågan e vilken som e bäst

Herr
1 722 Inlägg
23 maj 2013
Jadu, om jag vore du så skulle jag råda min kompis att istället lyfta ur motorn och åtgärda problemet innan motorn rasar totalt och blir helt värdelös. Allt annat i mina öron låter helt befängt..

Annars har väl omega en del vettiga oljor.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
23 maj 2013
Om man ska hålla på sådär så äre väll bara att gå in på Biltema och köpa den tjockaste oljan dom har och vänta på att det rasar

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 maj 2013
du kan inte fixa lagerbank med hjälp av addtiv. ett lager som är glapp är glapp, dvs de blir bara mer glapp för varje sekund motorn går.

ventillyftare å kamaxlar osv kan däremot bli något tystare med tjockare olja eller additiv.

Byt motor å stoppa i en bättre beg. har de redan börjat banka så är de säkert fler lager på G å säkert redan för stora skador för att renovera motorn å få den i sådan kondition att den håller LÄNGE

Sök