Smakråd/ Photoshop hjälp

AllRightsReserved All Rights Reserved
27 maj 2013 · 141 Inlägg

Tjena smile

Vill ha lite ris och ros på en idé som jag funderat över ett tag, och om nån photoshopkunnig vill hjälpa till så får ni gärna det. smile

Funderar på att lacka alla handtag, diffusor, lister och backspegelkåpor blanksvarta/halvblank på min Saab 9-3a, har tröttnat på att de ärjar sönder och bleknar vid tvättarna och undrar vad ni tycker om det? wink

Bild på pärlan (OBS!) Det är det svarta på backspeglarna som ska lackas, inte det röda wink
https://www1.garaget.org/archive/155/154525/327161/327161-3084064.jpg

https://www1.garaget.org/archive/155/154525/327161/327161-3084049.jpg

Tack på förhand

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
snyggkollin
27 maj 2013 · 7 Inlägg

kan vi nog ordna

AllRightsReserved All Rights Reserved
30 maj 2013 · 141 Inlägg

Ingen som kan tycka till? neutral

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
PoulZen
30 maj 2013 · 772 Inlägg

AllRightsReserved skrev:
Ingen som kan tycka till? neutral

Tycka till om vad? Bilen kommer ju se exakt likadan ut bara lite blankare handtag och lister.

AllRightsReserved All Rights Reserved
30 maj 2013 · 141 Inlägg

PoulZen skrev:

AllRightsReserved skrev:
Ingen som kan tycka till? neutral

Tycka till om vad? Bilen kommer ju se exakt likadan ut bara lite blankare handtag och lister.

Ville bara höra folks åsikt.

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
PoulZen
30 maj 2013 · 772 Inlägg

AllRightsReserved skrev:

PoulZen skrev:

AllRightsReserved skrev:
Ingen som kan tycka till? neutral

Tycka till om vad? Bilen kommer ju se exakt likadan ut bara lite blankare handtag och lister.

Ville bara höra folks åsikt.

Det förstår jag, men det är svårt att tycka till om när det rör sig om en sån liten förändring.
Personligen skulle jag ha lackat det i bilens kulör istället, vilket jag tycker är snyggare.

Mack Forum- och sitemoderator
30 maj 2013 · 26 167 Inlägg

Tycker den är alldeles förträfflig som den är i dagsläget..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
AllRightsReserved All Rights Reserved
30 maj 2013 · 141 Inlägg

PoulZen skrev:

AllRightsReserved skrev:

PoulZen skrev:

Tycka till om vad? Bilen kommer ju se exakt likadan ut bara lite blankare handtag och lister.

Ville bara höra folks åsikt.

Det förstår jag, men det är svårt att tycka till om när det rör sig om en sån liten förändring.
Personligen skulle jag ha lackat det i bilens kulör istället, vilket jag tycker är snyggare.

Joo det är ju en liten förändring, men vet inte, tycker det svarta bryter av så snyggt mot det röda wink Annars tror jag det blir för mycket rött. Så det blir svart lack ändå smile tack för din åsikt smile

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
AllRightsReserved All Rights Reserved
30 maj 2013 · 141 Inlägg

Mack skrev:
Tycker den är alldeles förträfflig som den är i dagsläget..

Tack så mycket smile

Men jag vill slippa se mina handtag och backspegelkåpor ärja sönder och slippa se listerna och diffusorn bli gråa efter varje tvätt hmm Tror ni det hjälper mot ärjningen att lacka förresten? eller kommer det komma under den nya lacken ändå? yikes

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
Mack Forum- och sitemoderator
30 maj 2013 · 26 167 Inlägg

AllRightsReserved skrev:

Mack skrev:
Tycker den är alldeles förträfflig som den är i dagsläget..

Tack så mycket smile

Men jag vill slippa se mina handtag och backspegelkåpor ärja sönder och slippa se listerna och diffusorn bli gråa efter varje tvätt hmm Tror ni det hjälper mot ärjningen att lacka förresten? eller kommer det komma under den nya lacken ändå? yikes

Lackar du på rätt sätt, och med rätt lack så kommer det ju inte börja ärja underifrån.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
AllRightsReserved All Rights Reserved
30 maj 2013 · 141 Inlägg

Mack skrev:

AllRightsReserved skrev:

Mack skrev:
Tycker den är alldeles förträfflig som den är i dagsläget..

Tack så mycket smile

Men jag vill slippa se mina handtag och backspegelkåpor ärja sönder och slippa se listerna och diffusorn bli gråa efter varje tvätt hmm Tror ni det hjälper mot ärjningen att lacka förresten? eller kommer det komma under den nya lacken ändå? yikes

Lackar du på rätt sätt, och med rätt lack så kommer det ju inte börja ärja underifrån.

Okej, skönt att höra smile Kommer ju slipa ner strukturen på allt och även lacka baksidan på allt så det borde ju inte ärja.

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang