Inför: Tjejträff, GIRLS ON TRACK, 6 Juli Tierp Arena!!

JMG Sir.
20 april 2013 · 42 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:
låter skitkul, äntligen när sånt här fixas så e jag lite småfeg att ställa upp me 940 som jag sagt innan men me 740 kan de ju va värt o testa me. Dock kommer jag halta runt på kryckor i sommar =/

Större chans att du kvaddar 940in på allmän väg än på bana... Kör ba smile

Cilla_VolvoBrud
20 april 2013 · 302 Inlägg

JMG skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:
låter skitkul, äntligen när sånt här fixas så e jag lite småfeg att ställa upp me 940 som jag sagt innan men me 740 kan de ju va värt o testa me. Dock kommer jag halta runt på kryckor i sommar =/

Större chans att du kvaddar 940in på allmän väg än på bana... Kör ba smile

Jo men ha man lagt 70tusen på bilen och ny lack så e man rädd om bilen. Inte möe pengar kanske men ändå 70tusen och man är inte gjord av pengar...

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Krist
21 april 2013 · 716 Inlägg

Lyckades övertala frugan nu hihi hon kommer med bmwn

Du kommer få ett mail ikväll så kanske de e hon å sin syster, men ett mail med all info kommer

Mvh, Krist

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
FL3JM Inga konstigheter
21 april 2013 · 2 064 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:

JMG skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:
låter skitkul, äntligen när sånt här fixas så e jag lite småfeg att ställa upp me 940 som jag sagt innan men me 740 kan de ju va värt o testa me. Dock kommer jag halta runt på kryckor i sommar =/

Större chans att du kvaddar 940in på allmän väg än på bana... Kör ba smile

Jo men ha man lagt 70tusen på bilen och ny lack så e man rädd om bilen. Inte möe pengar kanske men ändå 70tusen och man är inte gjord av pengar...

Får man fråga vad du har gjort med bilen? Har du stoppat in en Corvette-motor i den eller nått? 70 papp är mycket pengar på en bil som kostar typ 15-20 papp från början. Man får ju iaf en redig bur, feta bromsar och fälgar med racedäck och ett par grymma stolar med fempunktsbälte för dom pengarna.

zepppe SMR | SM Racing
21 april 2013 · 280 Inlägg

Rostlagning, omlackering, bodykit och en ny motor så har man spenderat en del.

Volvo 744 GLT "Frida" (1988)
Lowmotion fläskpannkaka
21 april 2013 · 856 Inlägg

lelleal skrev:
ja kommer med peruk !!!!!!

Jag med... big_smile

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
bambam
21 april 2013 · 4 Inlägg

Vad är det för licens vi pratar, tävlingslicens?

Lowmotion fläskpannkaka
21 april 2013 · 856 Inlägg

Cilla_VolvoBrud skrev:
vore skitkul. dock ha jag en bil jag skulle vilja prova men ha int råd o kvadda den då jag precis blev klar me bilen efter 1.5 års slit.
Och tror min 740 e för klen att köra på bana me wink
Men skulle va skitroligt big_smile

Kan berätta att jag var med x40nordic klubben och körde konbana för några år sen. Ziken och Marteng körde ju S40 med bortåt 600hkr då med fjädring etc för drag och bana. Jag körde en osänkt volvo s80 med 140hkr original med 20" kromfälgar och typ 50 kilo dämpmatta och lika många kilo stereo i... kom trea totalt.... på en vända utan träning ;-)
Det handlar inte om vad du har, utan hur du använder det ;-)

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
heLLen
22 april 2013 · 454 Inlägg

UPDATE!!

ALLA PLATSER TILLSATTA!!! smile 25 st nyfikna tjejer ska få prova på att köra på bana och konbana!!

SJUKT glad tjej! smile

Mvh hellen

Cilla_VolvoBrud
23 april 2013 · 302 Inlägg

Lowmotion skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:
vore skitkul. dock ha jag en bil jag skulle vilja prova men ha int råd o kvadda den då jag precis blev klar me bilen efter 1.5 års slit.
Och tror min 740 e för klen att köra på bana me wink
Men skulle va skitroligt big_smile

Kan berätta att jag var med x40nordic klubben och körde konbana för några år sen. Ziken och Marteng körde ju S40 med bortåt 600hkr då med fjädring etc för drag och bana. Jag körde en osänkt volvo s80 med 140hkr original med 20" kromfälgar och typ 50 kilo dämpmatta och lika många kilo stereo i... kom trea totalt.... på en vända utan träning ;-)
Det handlar inte om vad du har, utan hur du använder det ;-)

Ja detta får en att tänka till. Får föröska mig på me 740 nån annan gång.
Dock fick jag ett samtal i måndags som sa att jag ska Operera foten nu på fredag och är då hemma ca 8-12v.
Men så fort jag blir bra så får jag gö ett förösk.Och om jag nu kör som en kratta och folk skrattar åt mig så ha jag förlängt deras liv. För ett gott skratt förlänger livet j big_smile
Tack för tipset

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
Cilla_VolvoBrud
23 april 2013 · 302 Inlägg

FL3JM skrev:

Cilla_VolvoBrud skrev:

JMG skrev:

Större chans att du kvaddar 940in på allmän väg än på bana... Kör ba smile

Jo men ha man lagt 70tusen på bilen och ny lack så e man rädd om bilen. Inte möe pengar kanske men ändå 70tusen och man är inte gjord av pengar...

Får man fråga vad du har gjort med bilen? Har du stoppat in en Corvette-motor i den eller nått? 70 papp är mycket pengar på en bil som kostar typ 15-20 papp från början. Man får ju iaf en redig bur, feta bromsar och fälgar med racedäck och ett par grymma stolar med fempunktsbälte för dom pengarna.

Jo men allt beror ju på VAD och VART man lägger pengarna.
Och ja jag vet 70papp e möe pengar e ju därför jag e rädd om bilen. Min förhoppning e att få ställa ut den på ELMIA nån gång.
Lack ca 25tusen, kjolpkt me ögonlock o dyl ca 10tusen. Motorns upphotning me H-profil, bättre kolvar, 531top, VX-kam och allt sånt där omkringkostnader e ca 20-25tusen, fälgar me däck 10tusen och där e vi uppe i ca 70tusen. Sen så finns de ljud i den för en summa och smådetlajer man byttsom man upptäckt vart mindre bra och när man ändå vart där o rotat kan man lika gärna byta. Och dessa delar kan man sedan använda till min 740 =P
Så där ha du vart jag lagt mina ca 70tusen.
Och då är inte bromsar lr full trimmining av motorn klar och allt annat som jag ska köpa till.
Så om du nu säger att jag spenderat för möe på den bilen kan du hålla de för dig sj. Jag ha fått höra de så många ggr under denna preojekttid att jag kunde vart miljonär idag. Men jag ha valt sj att spendera dessa. Dock hade jag räknat me ca 50tusen. Men som alla som byggt om en bil vet De landar ALDRIG på den summan man räknat me =P

Volvo 940 "Green Lady" (1995)
heLLen
29 april 2013 · 454 Inlägg

Info mail har gått ut till samtliga deltagare! smile

Missell
20 maj 2013 · 11 Inlägg

Jag lånar den här tråden lite för att nå ut till alla tjejer, hoppas det är ok smile


Tänkte göra en liten intressekoll angående ett team , bara för oss tjejer.
Jag och några vänner till mig spånade och knåpade ihop en ide om ett team med ett ganska bra koncept och både namn och logga skapades, dock rann allting ut i sanden då intresset inte verkade så stort, men nu efter att ha sett hur fullbokad Hellens tjejträff blev så tänkte vi att det kanske inte är någon dum ide i allafall?
Man kan ju börja lite smått och se mer och mer hur stort det blir.

Ni som känner att det här låter som en bra ide, skicka ett PM till mig, och gärna med lite idéer om ni kommer på några, så får vi se om det finns något intresse för ett tjejteam smile

Med vänlig hälsning, Michelle

SPONSOR: www.ctwtools.se
"She don't believe in shooting stars, but she believes in shoes and cars"
heLLen
28 maj 2013 · 454 Inlägg

Nytt info mail har gått ut till alla anmälda! Notera sista betalningsdatum 31/5 sen släpps platserna till reserver! smile

Lovhall_motor
3 juni 2013 · 8 Inlägg

Va kul att se att ni fyllt platserna på träffen! Kul att se att det finns intresse bland tjejer också! Tror det blir en jätte bra träff. Hoppas den blir återkommande. smile

heLLen
3 juni 2013 · 454 Inlägg

Alla platser är tillsatta och jag jobbar på för fullt nu med media och att få till några fler samarbetspartners förutom grymma Tierp Arena!! big_smile

robba91
3 juni 2013 · 376 Inlägg

Hoppas man kan va bes man ännu en gång då haha smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang