"självbrytande" brytare till stereo

Swedenrockers Living life on two wheels.....
12 april 2013 · 835 Inlägg

Du/ni får prova, kom ihåg att vrida om nyckeln och tillbaka innan ni mäter på kabeln, finns det batterispänning på den så dra ur nyckeln och kontrollera att spänningen försvinner då.
Då har ni rätt kabel.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Tjockarn Too School for cool
13 april 2013 · 110 Inlägg

Det ska vi göra! smile Tusen tack!

Sydeken
14 april 2013 · 750 Inlägg

Passar på att fråga jag med,

Jag har en saab 9-3 -98 och i dagsläget en alpine cda-137bit som jag måste vrida på tändning för att starta, mitt "problem" blir då samma som för TS att bl.a. Mitt halvljus, ac, instrumentljus tänds.

Hur bör jag koppla in min för att starta den utan att vrida igång tändningen?

Mvh

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
Swedenrockers Living life on two wheels.....
14 april 2013 · 835 Inlägg

Om det är lämpligt i ditt fall så kan du göra standardlösningen och koppla ihop stereons gula och röda kablar. Fördelen med den lösningen är att den är enkel. Då förstår du kanske även vad nackdelen är, det är upp till dig att komma ihåg att stänga av stereon varenda gång för att inte riskera urdraget batteri.
Det kan även vara så att stereon har en kylfläkt som inte stängs av, det var så på Pioneers modeller för nåt år sedan, hur Alpine har vet inte jag.
Alternativt så får man hitta en annan lösning som gör det så bra som möjligt för just ditt behov och din bil. 
Vad jag vet så har inte din Saab nån 'Key sense'-funktion, dvs inget som känner att nyckeln sitter i.

Sydeken skrev:
Passar på att fråga jag med,

Jag har en saab 9-3 -98 och i dagsläget en alpine cda-137bit som jag måste vrida på tändning för att starta, mitt "problem" blir då samma som för TS att bl.a. Mitt halvljus, ac, instrumentljus tänds.

Hur bör jag koppla in min för att starta den utan att vrida igång tändningen?

Mvh

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Sydeken
6 juni 2013 · 750 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Om det är lämpligt i ditt fall så kan du göra standardlösningen och koppla ihop stereons gula och röda kablar. Fördelen med den lösningen är att den är enkel. Då förstår du kanske även vad nackdelen är, det är upp till dig att komma ihåg att stänga av stereon varenda gång för att inte riskera urdraget batteri.
Det kan även vara så att stereon har en kylfläkt som inte stängs av, det var så på Pioneers modeller för nåt år sedan, hur Alpine har vet inte jag.
Alternativt så får man hitta en annan lösning som gör det så bra som möjligt för just ditt behov och din bil. 
Vad jag vet så har inte din Saab nån 'Key sense'-funktion, dvs inget som känner att nyckeln sitter i.

Sydeken skrev:
Passar på att fråga jag med,

Jag har en saab 9-3 -98 och i dagsläget en alpine cda-137bit som jag måste vrida på tändning för att starta, mitt "problem" blir då samma som för TS att bl.a. Mitt halvljus, ac, instrumentljus tänds.

Hur bör jag koppla in min för att starta den utan att vrida igång tändningen?

Mvh

lite sent svar kanske nu men cool ... okej, men kommer minnet ändå ligga kvar när man stänger av stereon, den ligger inte o tar ''tjuvström'' ändå även när jag stänger av stereon förutom isåfall fläkten.. ? smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang