Angående: Fredagsrace på Strippen (Emmaboda 24 maj, 14 juni, 19 juli & 13 sept) 201m, drifting & superstage

NTCRS
19 maj 2013 · 246 Inlägg

I samarbete med Emmaboda Us Car Club, Brinkarna och ett gäng glada trimamatörer har vi nu startat vårt nya evenemang "Fredagsrace på Strippen" på Emmaboda flygbana.

Dessa dagar kommer att bestå av 201m strippenkörning (max 50bilar), en konbana som kan köras både som drifting och superstage med tidtagning (max 30bilar).

Det kommer även att finnas en korvvagn med lite mat och dricka och även bajjamajor.

Villkoret för att få köra är att man har en förarlicens hos svenska bilsportsförbundet, 3punktsbälte, handskar, hjälm och även heltäckande klädsel.

För dom som inte redan har förarlicensen så kommer det att säljas endagars licenser på plats för 100kr.
För dom som redan har en förarlicens kommer vi att ta ut en startavgift på 100kr.

Alltså för dom som har licens kostar det 100kr för att delta. För dem som inte har licens kostar det 100kr för att ta licensen + 100kr startavgift.

Vi kommer att ha en besiktning på plats, alltså behöver inte bilen vara godkänd hos SBP, men skall vara i det utförande att den skall kunna vara godkänd hos SBP. Vi tänker då t ex på bromsar, bullerkrav, läckage, minst 3-punktsbälte etc.

Det kommer även att vara en parkeringsavgift (för icke deltagande bilar) på 50kr/bil, alltså inget inträde/per person.

Detta kommer att vara 4 Fredagar under sommaren, med start den 24 Maj. Grindarna öppnar kl: 17.30 och första start kl: 18.00 och vi kör på fram till kl: 21.00.

De andra datumen med samma tider är: 14 Juni, 19 Juli och med avslutning den 13 September.

Vi har som sagt ingen aning om hur stort intresset är, så hinner man inte få nåt kört första gången så får man göra nytt försök en månad efter, det är alltså först till kvarn.

smilehttp://www.facebook.com/events/328328740630151/

Senast redigerat av NTCRS (19 maj 2013)

RobiinK Rust Is Not A Crime
20 maj 2013 · 1 215 Inlägg

ohh jag måste skaffa mig en sjuhundraföörtio och visa er små tösasnuttar hur det ska gå till smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
NTCRS
20 maj 2013 · 246 Inlägg

BunnA skrev:
ohh jag måste skaffa mig en sjuhundraföörtio och visa er små tösasnuttar hur det ska gå till smile

Ja det får du nog göra, för med dina vrak så åker du nog inte ifrån många wink

RobiinK Rust Is Not A Crime
21 maj 2013 · 1 215 Inlägg

NTCRS skrev:

BunnA skrev:
ohh jag måste skaffa mig en sjuhundraföörtio och visa er små tösasnuttar hur det ska gå till smile

Ja det får du nog göra, för med dina vrak så åker du nog inte ifrån många wink

Hahahahaha.. Du jag skulle aldrig ge mig på att köra superstage eller drift, jag skulle bara skämt ut mig wink Säg till när ni ska göra det på snö så kan jag ställa upp smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
Magnus_S
13 juni 2013 · 13 Inlägg

Jag kommer förbi imorrn, verkar bli bra väder framåt kvällen.

Vectra GTS 3.2
MR2 Mk1 AW11
Toyota MR2 Mk1 AW11 "AW11" (1985)
NTCRS
13 juni 2013 · 246 Inlägg

Magnus_S skrev:
Jag kommer förbi imorrn, verkar bli bra väder framåt kvällen.

Ja vi får hoppas på uppehåll! Välkommen smile

TireSlayer Tvivlare
13 juni 2013 · 2 266 Inlägg

Synd man ställt av kärran, hade varit kul att sladda lite konbana där uppe smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
NTCRS
13 juni 2013 · 246 Inlägg

TireSlayer skrev:
Synd man ställt av kärran, hade varit kul att sladda lite konbana där uppe smile

Ställ på och kör hit? Eller dra den på trailer..

TireSlayer Tvivlare
13 juni 2013 · 2 266 Inlägg

NTCRS skrev:

TireSlayer skrev:
Synd man ställt av kärran, hade varit kul att sladda lite konbana där uppe smile

Ställ på och kör hit? Eller dra den på trailer..

Den är avställd för den inte går som den bör, så det ska i eftermarknadssprut och E85 innan den kommer ut igen smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
NTCRS
13 juni 2013 · 246 Inlägg

TireSlayer skrev:

NTCRS skrev:

TireSlayer skrev:
Synd man ställt av kärran, hade varit kul att sladda lite konbana där uppe smile

Ställ på och kör hit? Eller dra den på trailer..

Den är avställd för den inte går som den bör, så det ska i eftermarknadssprut och E85 innan den kommer ut igen smile

Aha på det viset.. Sprut & Sprit löser det mesta wink

RobiinK Rust Is Not A Crime
13 juni 2013 · 1 215 Inlägg

om jag får köra gratis kommer jag med jettan wink

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
alushi
14 juni 2013 · 31 Inlägg

Tja tänkte kolla hur det är med in trädet ifall man ska bara in o kolla på vad är det för avgifter osv vi är några stycken som funderar på att åka o kolla mvh ali

BMW e60 "bmw 525" (2004)
NTCRS
14 juni 2013 · 246 Inlägg

alushi skrev:
Tja tänkte kolla hur det är med in trädet ifall man ska bara in o kolla på vad är det för avgifter osv vi är några stycken som funderar på att åka o kolla mvh ali

Inträde är endast 50:- per bil, alltså 1-5 pers..

Magnus_S
15 juni 2013 · 13 Inlägg

Jag får tacka för ett trevligt arrangemang, Om ngn fångade min lilla fula bil på bild skulle det vara kul att se.

Vectra GTS 3.2
MR2 Mk1 AW11
Toyota MR2 Mk1 AW11 "AW11" (1985)
NTCRS
15 juni 2013 · 246 Inlägg

Tack själv! Jag vet att det var ett par som fotade, jag vet dock inte vilka haha smile

Pratar du med folk som var med och körde och ni har kritik eller påpekningar så får ni gärna komma med dem, så vi kan förbättra oss smile

Magnus_S
15 juni 2013 · 13 Inlägg

Ser du några bilder kan du ju hojta till:)

Jag hörde bara positivt om arrangemanget.

Det enda problemet som folk upplevde det var väl att man inte fick upp ngn temp i däcken o de hann svalna innan man körde nästa gång. men det är ju ett svårlöst problem då det var många som ville köra och man måste ju vänta på sin tur:)

Man får ju se det här som en kul grej och alla kör med samma förutsättningar:)

Vectra GTS 3.2
MR2 Mk1 AW11
Toyota MR2 Mk1 AW11 "AW11" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang