4041
Sök

Köpa btr? behöver lite svar på frågor jag har :)

773 Inlägg
23 juni 2013
Trådstartare
hej har tänkt köpa denna http://www.ridetech.se/bransletrycksreg … -03/9405-0 och på deb är det ju bara 2 anslutningar mot 3 st jag har på min 240 b230f  behöver inte den ställbara btren inte vakum ? vad ska mna göra med den då? och orginalryck på 240 är ju 3 bar hur mycket ska man ställa upp det den är lite trimad planad annan kam orginal spridare. 3,5bar eller mer? mvh Love

5 917 Inlägg
23 juni 2013
Vilken av BTRerna har endast två anslutningar?

Den du länkade kopplar du vakuum på ovansidan, den lilla anslutningen. Sen har du två grova anslutningar, den ena kopplar du från fuelrailen till BTR och den andra grova anslutningen är returen till tanken.

Originalbtren har också tre anslutningar, det är bara att där fästs den direkt i fuelrailen på liknande sätt som spridarna fästs i fuelrailen.

773 Inlägg
23 juni 2013
Trådstartare
simlar skrev:

Den du länkade kopplar du vakuum på ovansidan, den lilla anslutningen. Sen har du två grova anslutningar, den ena kopplar du från fuelrailen till BTR och den andra grova anslutningen är returen till tanken.

Originalbtren har också tre anslutningar, det är bara att där fästs den direkt i fuelrailen på liknande sätt som spridarna fästs i fuelrailen.

aha ok men hur mycket ska man ställa på bränsletrycket?

5 917 Inlägg
23 juni 2013
tvedberg skrev:
simlar skrev:

aha ok men hur mycket ska man ställa på bränsletrycket?

Det är tyvärr inget jag kan svara på. Förhoppningsvis kan någon annan ge dig ett bättre svar.

1 758 Inlägg
23 juni 2013
Varför ska du byta?
Bränsletrycket ställer du efter spridarna.

773 Inlägg
23 juni 2013
Trådstartare
schnauz skrev:
Varför ska du byta?
Bränsletrycket ställer du efter spridarna.

läste att man skulle ställa på bränsletrycket lite med h-kam?

Sök