Det där med att få turbon att jobba som på ftt är ju inte så svårt.. det är ju samma turbo, bara laddtrycket som skiljer..
men för att få fart på den så krävs ett högre laddtryck såklart och ett bränslechip är att rekomendera då
Men ändras det med en sådan wastgate? Han vill inte att turbon ska börja jobba vid 1300 varv som en LTT, utan han vill ha laddtrycket vid senare varvtal. Chip är ju en självklarhet
den hjälper inte ett skit om han har fel kam i. om kammen inte ger något nämnvärt i högre registren så hjälper det inget även om du så matar 20 bar genom toppen. Gör rätt istället. skaffa en riktig kam som drar på mellan och topp.
Att en FTT laddar senare håller jag inte med om, den uppnår samma laddtryck vid låga varv som en LTT, men den laddar mera vid några varv till på mätaren, med en FTT tryckklocka så beter sig turbon som på en FTT.
Ju mer laddtryck du vill ha, desto längre tid tar det för turbon att bygga upp detta, om än marignellt på en såhär liten turbo.