6694
Sök

Frågor angående omlackering

2 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
Tjena! Jag har en svart BMW. Problemet är att motorhuven och skärmkanterna på min bil har fått en gradvis sämre och sämre lack än resterande delar på bilen, som att klarlacken försvinner mer för varje dag som går.
Sen får jag också nämna att en polare till mig råkade få till en buckla på min högra bakdörr får några dagar sen utav misstag, och han var villig att betala för reparation.

Den dåliga lacken beror tydligen på att både dessa delar har varit utbytta av en föregående ägare av någon orsak och den dåliga lacken är troligtvis att de inte har blivit lackerade på ett bra sätt.

Så jag var inne hos en lackeringsfirma och visade dom mitt problem och det var dom som gav mig den troliga orsaken till varför dom har blivit så.

Ja frågade firman om dom kunde lacka om huven, skärmarna och fixa bucklan på dörren också, fast då rekommenderade han att jag skulle ta och lacka om allt på bilen förutom taket och bakluckan för att få allt att se "så snyggt ut som möjligt".
Priset han ville ha för det var mellan 7000-8000kr vilket låt rimligt billigt.

Fast min fråga är om man bara lackerar om huven, framskärmarna och dörren om det kommer synas så mycket mot dom andra delarna?
Bilen är trots allt svart och det syns väl inte så himla väl på den färgen?
Undrar detta just för att komma ner lite i priset!
Senast redigerat av Bothnerr (4 juli 2013)

5 168 Inlägg
4 juli 2013
det beror väl lite på hur lacken ser ut på resten av bilen. är den lite sliten så kommer så klart det nylackade att vara betydligt blankare.
Men det borde en riktig polering av övriga icke omlackade delarna kunna få bot på.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

2 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
Resten av bilen har en fin lack, så en bra polering borde väl göra susen då, tack för svaret smile

Sök