Vilket chiptrim ska användas?

spennleif Drive, like there's no tomorrow'
23 juli 2013 · 47 Inlägg

Tjenare, är sugen på att chippa upp min 855:a lite grann, det sitter en GLT motor i, alltså utan turbo!
Men hur är det med chip? Kan man peta i detta tillexempel? https://www.scstyling.com/chiptrim--vol … -6198.aspx

Eller fungerar det bara på R modeller?
Skulle uppskatta svar osv, och om ni vet billiga chip, får ni gärna höra av er smile

Volkswagen Passat 3C R-line "Miss Daily" (2009)
Spiike
23 juli 2013 · 1 196 Inlägg

Ja det där chippet fungerar bara på R, lägg pengarna på något annat i stället, det är inte värt att chippa en glt, finns chip till dom, men kommer inte på någon nu

spennleif Drive, like there's no tomorrow'
23 juli 2013 · 47 Inlägg

Spiike skrev:
Ja det där chippet fungerar bara på R, lägg pengarna på något annat i stället, det är inte värt att chippa en glt, finns chip till dom, men kommer inte på någon nu

Hur tycker du att jag ska få mer kraft i den då utan att turbokonvertera?

Volkswagen Passat 3C R-line "Miss Daily" (2009)
conlerc
23 juli 2013 · 102 Inlägg

Chippa en sugmotor är totalt slöseri med pengar. Köp en turbomotor istället. Även fast du sätter i de länkade chippet i din glt så kanske du får ut.. 5 hk mer? För dom pengarna, näää inte värt... + Att den där sidan är skum.. 300 hk med ett litet steg 1 chip på original saker?  Jag har steg 4 med större turbo, spridare m.m och jag har 320 hk på hjulen....
Trimma en sugmotor är mer värt med en.. bmw m3a kanske? Inte en gammal volvo 850 glt. Då är de mer värt med en turbomotor, som sagt! smile

Hur trimma en sugmotor: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493

Senast redigerat av conlerc (23 juli 2013)

Volvo 855R "Autotech steg 4" (1996)
spennleif Drive, like there's no tomorrow'
23 juli 2013 · 47 Inlägg

conlerc skrev:
Chippa en sugmotor är totalt slöseri med pengar. Köp en turbomotor istället. Även fast du sätter i de länkade chippet i din glt så kanske du får ut.. 5 hk mer? För dom pengarna, näää inte värt... + Att den där sidan är skum.. 300 hk med ett litet steg 1 chip på original saker?  Jag har steg 4 med större turbo, spridare m.m och jag har 320 hk på hjulen....
Trimma en sugmotor är mer värt med en.. m3a kanske? Inte en gammal volvo 850 glt. Då är de mer värt med en turbomotor, som sagt! smile

Hur trimma enn sugmotor: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493

Haha ohfan, ja att man inte får ut så mycket vet jag med, en polare fick ut ca 226 hk på sitt chip, och det är på papper! Men turbomotor blir till senare, ville bara veta om det finns något chip, till ett bra pris som ger ut relativt med hk :p

Volkswagen Passat 3C R-line "Miss Daily" (2009)
conlerc
23 juli 2013 · 102 Inlägg

Haha ohfan, ja att man inte får ut så mycket vet jag med, en polare fick ut ca 226 hk på sitt chip, och det är på papper! Men turbomotor blir till senare, ville bara veta om det finns något chip, till ett bra pris som ger ut relativt med hk :p

Okej, men jag tror inte att du ska satsa på ett chipp som är menat för en turbomotor till din sugmotor.. Speciellt inte för de priset. 3000 :- för några extra hk, då kan du ju lika gärna höja varvstoppet smile Du får väl fråga din kompis vad han har för chipp som ger hans sugis några extra pollar. Har inte riktigt koll på de där med att chippa en sugis. Lycka till iallafall!

Senast redigerat av conlerc (23 juli 2013)

Volvo 855R "Autotech steg 4" (1996)
Spiike
23 juli 2013 · 1 196 Inlägg

spennleif skrev:

conlerc skrev:
Chippa en sugmotor är totalt slöseri med pengar. Köp en turbomotor istället. Även fast du sätter i de länkade chippet i din glt så kanske du får ut.. 5 hk mer? För dom pengarna, näää inte värt... + Att den där sidan är skum.. 300 hk med ett litet steg 1 chip på original saker?  Jag har steg 4 med större turbo, spridare m.m och jag har 320 hk på hjulen....
Trimma en sugmotor är mer värt med en.. m3a kanske? Inte en gammal volvo 850 glt. Då är de mer värt med en turbomotor, som sagt! smile

Hur trimma enn sugmotor: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493

Haha ohfan, ja att man inte får ut så mycket vet jag med, en polare fick ut ca 226 hk på sitt chip, och det är på papper! Men turbomotor blir till senare, ville bara veta om det finns något chip, till ett bra pris som ger ut relativt med hk :p

Fråga honom vad för chip och vad som är gjort, många andra skulle nog vilja ha det, men främst av allt så skulle jag gärna vilja se pappret...

Frissan
23 juli 2013 · 4 693 Inlägg

Hade en 240 GL och frågade på TM vad det skulle kosta och hur mycket det skulle ge för skoj skull.
Skulle få ca 6-7 hk och kosta 8000 kr tongue

Fast detta var för kanske 7-8 år sen så priset kan ha ändrats, men inte effekten

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang