2281
Sök

Volvo 945ltt dör på tomgång efter chipbyte (IBLAND)

3 Inlägg
26 juli 2013
Trådstartare
Tjena!

Böt bränslechip på min 945ltt till ett som är köpt från timos motor. Ställde även upp laddtrycket på ca 0,9bar samt sportfilter.
Nu till problemet som uppstod. Några dagar efter att jag bytit chip så startade den bra när den var kall, körde jag en sväng och stängde av den och starta den igen så drog den upp till ca 600-700 varv och sen blöddrade den och dog. Sen väntade jag i kanske 10 min och då gick den att få igång sen hann jag skicka på gas och då fungerade den felfritt. tills nästa vända jag stängde av den och skulle starta den när den var varm. Men detta händer bara ibland !?

har kört runt såhär ett tag och nu strejkade den rejält och gick som ett lass anus, varierade mellan 200-400 varv och var nära på att dö en stund idag när jag skulle flytta på bilen sen tillslut dog den. startade den och den hackade och var nära på att dö igen, sen dog den tillslut, och gick inte att få igång. ringde efter en kompis, väntade i 15 min på han och när han kom startade den felfritt. Så vi lät den gå varm en stund sen efter ett tag kom problemet tillbaka,

Så tillslut efter en stunds felsökning så tänkte vi att vi testar att byta tillbaka till orginal chipet, och nu har den gått vettigt änsålänge, med lite mindre ladd.

så till min fråga, är det något som kan vara felinställt ? eller något annat som kan behövas ställas in ? eller kan sånt här hända pga att chipet är dåligt från fabrik :s ? Har ni några tips/erfarenheter av detta?

MVH

3 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
ingen som har någon idé alls ?

119 Inlägg
27 juli 2013
Låter ju som det är något knas med chippet, skicka tillbaka och be om ett nytt?

3 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
Blir att göra det. Hoppas på att det inte ska vara några problem med att få ett nytt

119 Inlägg
29 juli 2013
totaltimba skrev:
Blir att göra det. Hoppas på att det inte ska vara några problem med att få ett nytt

Borde inte vara några problem, skriv gärna här när du provat!

Sök