Fälg till Audi A4 B5

olsson1923
11 augusti 2013 · 92 Inlägg

Tjenna! som de står i rubriken så undrar ja om fälgarna ja tänkt kommer passa på min Audi.
Fälgarna e 18" x 8" ET45 å däcken e 225/40R18.
Tacksam för snabba svar! smile

Ulf_W bilder.ulfw.se
11 augusti 2013 · 1 103 Inlägg

Ja dom passar, men ET45 blir inte jättesnyggt då dom ligger rätt långt in i hjulhuset. Men det finns ju spacer...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
olsson1923
11 augusti 2013 · 92 Inlägg

Ulf_W skrev:
Ja dom passar, men ET45 blir inte jättesnyggt då dom ligger rätt långt in i hjulhuset. Men det finns ju spacer...

Okey, nä för ja e ju inte bra på detta mä fälgar å däck.. men kommer dom inte utanför hjulhuset mä spacers?
Om du vill kan du gärna få säga va man ska ha osv osv.. smile

mb_pucken
11 augusti 2013 · 5 087 Inlägg

olsson1923 skrev:

Ulf_W skrev:
Ja dom passar, men ET45 blir inte jättesnyggt då dom ligger rätt långt in i hjulhuset. Men det finns ju spacer...

Okey, nä för ja e ju inte bra på detta mä fälgar å däck.. men kommer dom inte utanför hjulhuset mä spacers?
Om du vill kan du gärna få säga va man ska ha osv osv.. smile

Hur långt ut hjulen hamnar beror på hur tjocka spacers du använder smile vet dock inte hur tjocka som passar men de går att mäta sig till när grejorna sitter på bilen, om man nu använder spacerplattor. smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
olsson1923
11 augusti 2013 · 92 Inlägg

mb_pucken skrev:

olsson1923 skrev:

Ulf_W skrev:
Ja dom passar, men ET45 blir inte jättesnyggt då dom ligger rätt långt in i hjulhuset. Men det finns ju spacer...

Okey, nä för ja e ju inte bra på detta mä fälgar å däck.. men kommer dom inte utanför hjulhuset mä spacers?
Om du vill kan du gärna få säga va man ska ha osv osv.. smile

Hur långt ut hjulen hamnar beror på hur tjocka spacers du använder smile vet dock inte hur tjocka som passar men de går att mäta sig till när grejorna sitter på bilen, om man nu använder spacerplattor. smile

En dum fråga bara smile Va står (ET) för? smile

Ulf_W bilder.ulfw.se
11 augusti 2013 · 1 103 Inlägg

olsson1923 skrev:
Okey, nä för ja e ju inte bra på detta mä fälgar å däck.. men kommer dom inte utanför hjulhuset mä spacers?
Om du vill kan du gärna få säga va man ska ha osv osv.. smile

När jag tänker efter så var nog fälgarna på bilderna på min gamla quattro 8x18 ET42. Funkade ju, men 8,5x18 ET 35 såg bättre ut.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
olsson1923
12 augusti 2013 · 92 Inlägg

Ulf_W skrev:

olsson1923 skrev:
Okey, nä för ja e ju inte bra på detta mä fälgar å däck.. men kommer dom inte utanför hjulhuset mä spacers?
Om du vill kan du gärna få säga va man ska ha osv osv.. smile

När jag tänker efter så var nog fälgarna på bilderna på min gamla quattro 8x18 ET42. Funkade ju, men 8,5x18 ET 35 såg bättre ut.

Okey, men ET de e profilen på däcket va? Å ET45 e 45mm däck?

Senast redigerat av olsson1923 (12 augusti 2013)

it_mutt Avstängd
12 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

olsson1923 skrev:

Ulf_W skrev:

olsson1923 skrev:
Okey, nä för ja e ju inte bra på detta mä fälgar å däck.. men kommer dom inte utanför hjulhuset mä spacers?
Om du vill kan du gärna få säga va man ska ha osv osv.. smile

När jag tänker efter så var nog fälgarna på bilderna på min gamla quattro 8x18 ET42. Funkade ju, men 8,5x18 ET 35 såg bättre ut.

Okey, men ET de e profilen på däcket va? Å ET45 e 45mm däck?

Nej,profilen är profilen på däcket. ET är felgrelaterat.

Orkar inte förklara så;

http://www.nordendack.se/152/page/Falgskola.html

- - Edit - -

Felgrelaterat? Nu har jag allt suttit för mycket på gorg

fÄlgrelaterat! fih!

- - - Edit 2 - - -

45 i profil är f.ö. inte i mm eller cm, utan % av däckets bredd. Dvs; ett 185*65/15-däck har en annan profil (lägre, i cm/mm räknat) än ett 205*65/15-däck, då det sistnämnda är bredare, och då utgör blir 65% av bredden "mer" helt enkelt (inte i procent givetvis, men i cm/mm)

- - - - Edit 3 - - - -

Men va faen..."då utgör blir 65%"...nej, nu går jag och lägger mig!

Senast redigerat av it_mutt (12 augusti 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
olsson1923
12 augusti 2013 · 92 Inlägg

it_mutt skrev:

olsson1923 skrev:

Ulf_W skrev:

När jag tänker efter så var nog fälgarna på bilderna på min gamla quattro 8x18 ET42. Funkade ju, men 8,5x18 ET 35 såg bättre ut.

Okey, men ET de e profilen på däcket va? Å ET45 e 45mm däck?

Nej,profilen är profilen på däcket. ET är felgrelaterat.

Orkar inte förklara så;

http://www.nordendack.se/152/page/Falgskola.html

- - Edit - -

Felgrelaterat? Nu har jag allt suttit för mycket på gorg

fÄlgrelaterat! fih!

- - - Edit 2 - - -

45 i profil är f.ö. inte i mm eller cm, utan % av däckets bredd. Dvs; ett 185*65/15-däck har en annan profil (lägre, i cm/mm räknat) än ett 205*65/15-däck, då det sistnämnda är bredare, och då utgör blir 65% av bredden "mer" helt enkelt (inte i procent givetvis, men i cm/mm)

Tack för bra information! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang